منابع خبری اعلام کردند که فرد مظنون به بمب‌گذاری در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا خود را تسلیم پلیس کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مظنون بمب‌گذاری در حوالی ساختمان کنگره آمریکا امروز (پنج‌شنبه) در واشنگتن دی‌سی، خود را به شکل مسالمت‌آمیزی تسلیم ماموران اجرایی پلیس آمریکا کرد.

این فرد که ۴۹ سال سن دارد و از شهروندان کارولینای شمالی است، به دستور پلیس برای حرکت سینه‌خیز کنار یک وسیله نقلیه مشکوک، خود را  پس از ۵ ساعت به پلیس آمریکا تسلیم کرد.

بنابراعلام پولیتیکو، این فرد روز قبل در پیامی فیسبوکی علیه دولت آمریکا صحبت کرده و به همین دلیل نیز فیسبوک صفحه او را مسدود کرده بود.

همچنین او در پیامی دیگر اعلام کرده بود که اگر ماموران به سمت او شلیکی کنند، خود را منفجر خواهد کرد. این فرد گفته بود که می‌خواهد تلفنی مذاکره‌ای با «جوبایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، داشته باشد و دلیل اقدامش را مردم افغانستان دانسته است.

گفتنی است ساعاتی پیش به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر احتمال وجود مواد منفجره، دستور تخلیه منطقه ای نزدیک کتابخانه کنگره آمریکا در واشنگتن صادر شد.

 پلیس همچنین دفاتر کنگره در نزدیکی این منطقه را نیز تعطیل کرد. به دستور نیروی اجرایی پلیس آمریکا، کارمندان ساختمان‌های اطراف  از این منطقه خارج شدند.

پس از این حادثه، پلیس کنگره آمریکا در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مشغول تحقیق بر روی بسته‌ای مشکوک در حوالی کتابخانه کنگره هستیم که در یک وسیله نقلیه گزارش شده است. این تحقیقات بر روی یک بمب فعال است.» همچنین مقامات پلیس از اعزام تک تیرانداز به محل حادثه خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار