پس از ثبت رکوردی تازه در موارد ابتلا به کرونا، مقامات استرالیا برای مهار گونه دلتا، سیدنی را برای دست کم یک ماه دیگر قرنطینه کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه‌ای بی سی نیوز استرالیا، پس از آنکه ایالت نیو ساوت ولز استرالیا، رکورد تازه‌ای را در موارد ابتلا به کرونا به ثبت رساند، مقامات این ایالت تصمیم به تمدید قرنطینه مرکز این ایالت گرفتند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه شمار مبتلایان جدید در ایالت نیو ساوت ولز استرالیا به رقم ۶۴۴ نفر رسید، مقامات این ایالت قرنطینه سیدنی را تا پایان سپتامبر تمدید کرده و مجموعه‌ای از محدودیت‌ها – از جمله منع آمد و شد- را اعمال کردند.

طبق این گزارش، قرنطینه‌ای که می‌بایستی تا پیش از این هشت هفته به طول می‌انجامید، حال بایستی دست کم برای ۱۳ هفته دیگر ادامه یابد.

همچنین قوانین منع آمد و شد برای این شهر در حالی در نظر گرفته شده است که محدودیت‌های دو ماهه برای مهار شیوع گونه دلتای کرونا با شکست مواجه شده است. طبق اعلام مقامات سیدنی، مردم ۱۲ منطقه این شهر از دوشنبه هفته آینده، ۲۳ اوت از ساعت ۹ شب تا ۵ صبح بایستی در خانه بمانند.

همچنین استفاده از ماسک برای همه افراد در ایالت نیو ساوت ولز در زمانی که خارج از خانه به سر می‌برند، به جز افرادی که در حال ورزش هستند، از روز دوشنبه اجباری خواهد بود.

«گلدیس برجکلیان» نخست وزیر دولت ایالتی نیوساوت ولز اعلام کرد ساکنان سیدنی بایستی به محض خروج از خانه هایشان – به جز زمانی که آن‌ها در حال ورزش هستند و همین مورد نیز به یک ساعت در روز محدود شده است- باید ماسک بزنند.

نخست وزیر دولت ایالتی نیو ساوت ولز همچنین گفت وی مجبور شده است تا محدودیت‌های بیشتری را اعمال کند؛ چرا که همچنان شمار موارد کرونا رو به افزایش است و برخی از مردم نیز به قوانین قرنطینه‌ای بی توجهی می‌کنند.

او که در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می‌گفت، تصریح کرد: من از مقامات بهداشت و پلیس خواستم تا با همدیگر همکاری کرده و به من لیستی از آنچه را که ما می‌توانیم انجام دهیم، ارائه دهند تا با این کار، شکی در خصوص میزان جدی بودن تصمیم ما برای پایین آوردن سرعت موارد ابتلا باقی نماند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۲۱۰ میلیون و ۸۴۵ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، دست کم بیش از ۴ میلیون و ۴۱۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار