سرپرست وزارت خارجه سوریه اقدام رژیم صهیونیستی در نقض حریم هوایی لبنان را محکوم کرد و از شکایت به سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه شبکه خبری المیادین، سرپرست وزارت خارجه لبنان نقض حریم هوایی لبنان از سوی رژیم صهیوینستی در طی بمباران مناطقی در سوریه را محکوم کرد.

«زینت عکر» سرپرست وزارت خارجه لبنان در سخنانی گفت: این نقض از سوی اسرائیل، تهدیدی مستقیم و خطرناک برای ناوبری و سلامت هواپیمایی کشوری است.

او در ادامه افزود: هواپیما‌های متخاصم آسمان نزدیک به فرودگاه بیروت را نقض کردند و در تماس مستقیم با خط پرواز‌های غیرنظامی بودند.

زینت عمر همچنین کفت: این اقدام، نقض آشکار قطعنامه‌های بین المللی بوده به خصوص قطعنامه ۱۷۱۰ بوده و تهدیدی برای امنیت و ثبات لبنان به حساب می‌آید.

او همچنین گفت: ما شکایتی را از طریق نماینده لبنان در سازمان ملل به این سازمان در خصوص نقض‌های اسرائیل رساندیم. سازمان ملل باید اسرائیل را از نقض حریم هوایی ما و استفاده از آن برای حملاتش علیه سوریه بازدارد.

گفتنی است این اظهارات در حالی بیان شده است که تلویزیون سوریه شب گذشته نیز از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به آسمان دمشق خبر داد.

بر این گزارشها، سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه برای دفع حمله دشمن صهیونیستی در آسمان دمشق همچنان فعال است. شبکه تلویزیونی المیادین نیز از مقابله پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های متخاصم در آسمان حومه غربی دمشق و حومه جنوبی حمص و ساقط کردن شمار زیادی از این موشک‌ها قبل از رسیدن به اهداف خود خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار