استاندار سمنان با انتشار پیامی،درگذشت " پروفسور پرویز کردوانی "، چهره‌ی ماندگار علمی کشور و پدر علم کویر شناسی ایران را تسلیت گفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، متن پیام تسلیت استاندار سمنان در پی درگذشت پروفسور کردوانی به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

" کل من علی‌ها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام "
خبر ارتحال استاد پیشکسوت و فرزانه، دارنده‌ی نشان درجه یک دانش و پدر علم کویر شناسی ایران، مرحوم پروفسور پرویز کردوانی واصل و موجب تأثر و تألم عمیق اینجانب گردید.
به راستی که فقدان آن استاد فرهیخته و انسان وارسته به عنوان یکی از اساتید دلسوز و فعال در عرصه‌ی علم و تعلیم دانش در کشور، ضایعه‌ای تلخ و ناگوار است.
آن استاد دلسوز در طول عمر پر برکت خویش منشأ خدمات متعدد علمی و معنوی فراوان با تکیه بر دانش، تقوی و اخلاق حسنه بوده و امید که انبوه شاگردانش مصداق خیر ماندگار و تسلی بخش فقدان آن چهره ماندگار کشور باشند.
به گواهی تاریخ، مرحوم استاد کردوانی، لحظه لحظه‌ی جوانی خویش را نردبانی ساخت تا جویندگان دانش و اندیشه به باغ دانایی و توانایی در آمده و در فضای عطر آگین بوستان معرفت الهی تنفس نمایند و دریغ که تقدیر بر آن شد تا در یوم الحزن عاشورای امسال، شمع وجودش خاموش گردیده و گل‌های با طراوت بوستان اندیشه و علم به سوگ و ماتم ایشان بنشینند.
اینجانب فقدان این شخصیت برجسته‌ی علمی استان سمنان و چهره‌ی ماندگار ایران زمین را به عموم مردم نجیب ایران، جامعه‌ی بزرگ دانشگاهی کشورو استان، اساتید و دانشجویان محترم و بویژه خانواده‌ی داغدار آن مرحوم و مردم شریف شهرستان گرمسار، تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن عزیز به معبود پیوسته، غفران و رحمت واسعه الهی و برای جمیع بازماندگان صبری جزیل توأم با عزت از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.
علیرضا آشناگر استاندار سمنان

پرفسور پرویز کردوانی زاده گرمسار ، دارنده نشان درجه یک دانش و چهره ماندگار که به "پدر علم کویرشناسی ایران" شهرت داشت ، که روز گذشته در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار