معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با رویکرد کاهش بار بیماری‌ها شبکه ملی تحقیقات پرستاری با مصوبه شورای گسترش راه اندازی شده است.

 مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ساختارهای پرستاری در نظام سلامت اظهار کرد: در حال حاضر حوزه پرستاری به خصوص در نظام سلامت از رشد چشمگیری برخوردار شده و اقدامات خوبی مانند ایجاد شبکه ملی تحقیقات پرستاری، تدوین کتاب پرستاری در یک نگاه و ایجاد شورای سیاست گذاری پرستاری انجام شده است.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت انجمن های علمی پرستاری در کشور امروزه تعداد شش انجمن علمی در ایران فعالیت می کنند و بر اساس ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر لزوم واگذاری ماموریت های روشن به سازمان های دخیل در حوزه سلامت توسعه انجمن ها انجام شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر بر اساس قانون چهارم توسعه کشور مبنی بر نوسازی شیوه های مدیریت بخش پژوهش در علوم پزشکی با رویکرد کاهش بار بیماری و رفع مشکلات بهداشتی و درمانی و تولید محصول، شبکه ملی تحقیقات پرستاری با مصوبه شورای گسترش راه اندازی شده است.

او افزود: شبکه ملی تحقیقات پرستاری به صورت مجازی بوده و شامل مراکز پژوهشی، واحد‌های تحقیقاتی دولتی و خصوصی ، مراکز صنعتی و خدماتی است . هدف اصلی این شبکه تقویت توانمندی های پرستاران در سراسر کشور و هم راستا کردن اهداف شبکه ملی تحقیقات پرستاری با همکاری و تعامل دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی پرستاری و افزایش کیفیت تولیدات علمی و رفع نیازهای نظام سلامت است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: یکی از ماموریت های شبکه ملی تحقیقات پرستاری پاسخگویی به نیاز ذینفعان و گیرندگان خدمت در راستای شعار سلامت برای همه خواهد بود.


بیشتر بخوانید: 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار