اجرای طرح «نذر سلامت ۲» طی دهه اول محرم در همدان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان از اجرای طرح «نذر سلامت ۲» طی دهه اول محرم در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد مطلبی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان اظهار داشت: در دهه اول محرم طرح «نذر سلامت ۲» با مشارکت داوطلبانه اعضای هیئت حضرت علی اکبر (ع) همراه با خادمان حسینی هلال در قالب پوشش بهداشتی هیئت بزرگ مذهبی در سطح شهرستان همدان به اجرا در می‌آید.

او با اشاره به اهداف و چگونگی اجرای این طرح عنوان کرد: این طرح به منظور انسجام اجرای نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم محرم، ترویج فرهنگ نوع دوستی و بشردوستی، مشارکت جامعه جوانان هلال احمر همراه ترویج فرهنگ مراسمات مذهبی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام می‌گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان افزود: پوشش هیئت مذهبی در قالب تیم‌های سه نفره از آقایان و دونفره از خانم‌ها با اولویت پوشش هیئت‌های پر مخاطب در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، تکایا و گلزار شهدا با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان در توسعه فرهنگ نذر ماسک، لوازم بهداشتی و آموزش پیشگیرانه مربوط به کرونا به بانیان و خادمان مجالس انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه این طرح از ۱۸ مرداد ماه شروع شده و تا سوم روز عاشورای حسینی ادامه دارد و اعضا به هئیت خدمات ارائه می‌کنند، گفت: وظایف مجریان طرح تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری (سرفه، عطسه و...) در ورودی هیات‌ها است.

مطلبی با بیان اینکه از دیگر اقدامات مجریان طرح همکاری در نشانه‌گذاری برای تعیین فواصل استقرار عزاداران، همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله ۲ متری است.

او گفت: در این طرح ضدعفونی کردن دست‌های عزاداران، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیئات، ارائه توصیه‌های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط عضو توانمند و آموزش دیده تیم انجام می‌شود.
انتهای پیام/ج

برچسب ها: هلال احمر ، نذر سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار