پیکر پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران پیش از ظهر امروز (جمعه) در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  پیکر پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویر شناسی ایران پیش از ظهر امروز ( جمعه) در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) تهران تشییع و به خاک سپرده شد،در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر پروفسور کردوانی، فریده گلبو همسر، دختر و پسر و نیز جمعی از خویشاوندان وی حضور داشتند.

همچنین مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی از دیگر حاضران در مراسم تشییع و پیکر پروفسور کردوانی بود.

به گفته فرزند پروفسور کردوانی، بسته‌های معیستی آماده و با هماهنگی فرمانداری شهرستان گرمسار برای خیرات او بین مستمندان این شهرستان توزیع خواهد شد.

پروفسور پرویز کردوانی دارنده نشان درجه یک دانش و چهره ماندگار که به «پدر علم کویرشناسی ایران» شهرت دارند، در سن ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
روحش‌شادواقعا‌ضایعه بزرگی‌بودواقعا‌این‌افراد‌سرمایه‌ملی‌وماندگار‌کشورمان‌
بودن‌وزحمات‌زیادی‌کشیدن‌‌‌روحش‌شاد‌خداوند‌روحش‌رااولیای‌خودمحشورکند
باعث‌افتخار ایران‌بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
« انا لله و انا الیه راجعون »
خانواده محترم کردوانی:
درگذشت دانشمند فرهیخته ؛ نستوه و دلسوز پروفسور « پرویز کردوانی »راخدمت جامعه دانشگاهیان و ملت بزرگ ایران و بویژه خانواده های محترم آن مرحوم تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز سفرکرده طلب رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل را از درگاه خداوند سبحان آرزومندم . یاد و خاطره اش گرامی باد . برای شاد روح آن مرحوم «صلوات »
من فارغ التحصیل جغرافیا در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه زنجان در سال های دورهستم تقریباً تمام کتاب های این استاد بزرگ را مطالعه کرده ام کتاب های ایشان بسیار پرمحتوا هستند.
من همه اساتید گروه جغرافیای دانشگاه زنجان را از صمیم دل دوست داشته و دارم و برای همه این اساتید مهربان و دوست داشتنی بویژه جناب آقایان دکتر فرجی ؛ دکتر میرموسوی و ... از درگاه ایزدمنان سلامتی و شادکامی آرزومندم .
من این استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
خوش به حالشون که دانشمند از این دنیا رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
روحش شاد. آدم خیلی جالبی بود. تو خونه ما همه دوستش داشتیم.
آخرین اخبار