جعفری گفت: نظارت بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی در هیئت های مذهبی قم تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،نرگس جعفری ،مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم در گفت و گویی اظهار کرد: هم زمان با آغاز ماه محرم نظارت‌های بهداشت محیطی بر فعالیت هیئت‌های برگزارکننده آیین‌های سوگواری امام حسین (ع) در مساجد، تکایا و حسینیه‌های استان با هدف کنترل و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در جهت مقابله با کرونا تشدید شد.

او با اشاره به همکاری سازمان تبلیغات در ایام محرم با بازرسان بهداشت تصریح کرد: طی روز‌های اخیر بیش از ۳۰۰ بازدید از مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در استان قم انجام‌شده است.

کارشناس بهداشت از ممنوعیت برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر خبر داد و عنوان کرد: ابلاغیه و دستورالعمل ستاد ملی کرونا ویژه محروم در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی به هیئت مذهبی ابلاغ شده است که باید همه ما خود را ملزوم به اجرای آن  بدانیم.

او با بیان این که رعایت ضوابط بهداشتی در همه هیئت‌ها در سطح استان مورد انتظار است، گفت: مواردی مثل دسته روی هیئت‌های عزاداری، تراکم جمعیت، برگزاری مراسم در فضای بسته، پخت و توزیع نذورات که باعث ازدحام جمعیت می‌شود،  جمع آوری نکردن آب سردکن در محیط مجالس،  تعیین نکردن زمان مشخص جهت شروع و پایان مراسم‌، رعایت نکردن  فاصله گذاری اجتماعی  در برخی از هیئت‌ها و مکان‌های برگزاری مجالس عزاداری به چشم می‌خورد که باید از سوی مسئولین این مشکلات برطرف شود.

جعفری اضافه کرد: خود مراقبتی بیشترین تاثیر را در جلوگیری از شیوع این بیماری دارد؛ افرادی که ناقل بیماری هستند نباید در تجمعات حضور یابند و با ماندن در خانه، سعی در کنترل این بیماری منحوس داشته باشند.

به گفته مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم در جهت  مقابله با بیماری کرونا در استان، نظارت بر اجرای  شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا پایان ماه محرم و صفر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار