معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: منطقه آزاد قشم به عنوان معین کردستان مسئولیت حمایت از منطقه آزاد بانه و مریوان را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد متولی مناطق آزاد کشور است،گفت: در بازدیدی که دبیر شورای عالی مناطق آزاد با معاونین و مسئولین از محدوده منطقه آزاد بانه و مریوان داشتند مصوب شد منطقه آزاد قشم،مسئولیت و حمایت منطقه آزاد بانه و مریوان را بر عهده بگیرد و تعیین تکلیف اراضی و مراحل بعدی آن بر اساس برنامه زمان‌بندی در جهت راه‌اندازی منطقه آزاد اقدام کنند.

جعفری بابیان اینکه حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کردستان نیز تابع ضوابط منطقه ویژه اقتصادی است،گفت: شرایط حضور سرمایه‌گذاران خارجی در استان فراهم شده که بتوانند در منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری و از مزایای آن استفاده کنند.

او افزود: مجموع مساحت منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار است که در فاز اول ۳۵ هکتار آن به بهره‌برداری رسیده و حدود ۹۲ طرح صنعتی در آن قابلیت اجراشدن دارد، این منطقه یکی از مهم‌ترین محل‌ها برای اجرا طرح‌های صنعتی به شمار می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه محدوده مرز سیرانبند بانه جزء منطقه آزاد به حساب می‌آید، گفت: رسمی شدن مرز سیرانبند بانه موجب رونق هرچه بیشتر این شهرستان خواهد شد و تمامی رویه‌های تجاری از جمله صادرات و واردات و در آینده‌ای نزدیک ترانزیت و مسافری در آن انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: معافیت مالیاتی برای دریافت‌کنندگان مجوز فعالیت اقتصادی، امکان ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید، کارایی سرعت و خدمات کامل بانک‌های دولتی خصوصی و شرکت‌های بیمه، عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران یا سایر کشور‌ها و معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات صنعتی واحد‌های تولیدی از ظرفیت‌های مناطق ویژه اقتصادی است.

محدوده منطقه آزاد مریوان حدود ۳ هزار و ۵۸۳ هکتار و منطقه آزاد بانه یک هزار و ۹۹۶ هکتار است که در خردادماه سال جاری به عنوان منطقه آزاد تجاری-صنعتی بانه و مریوان تصویب شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.