سهیل شاهین، مذاکره کننده بلند پایه طالبان خاطر نشان کرد که در چارچوب حکومت اینده تمامی افغانان حضور خواهند داشت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک مذاکره کننده بلند پایه طالبان از ادامه گفتگوها برای ایجاد یک حکومت فراگیر در افغانستان خبر می‌دهد.

سهیل شاهین می گوید که درچارچوب حکومت اینده تمامی افغانان حضور خواهند داشت.

به گفته او رایزنی های طالبان با سیاست گران دیگر و نیز رهبری طالبان درباره این که چه کسانی عضویت حکومت نو را داشته باشند ادامه دارند.

درهمین حال روسیه تاکید می ورزد درحالی که هیچ عجله ای برای به رسمیت شناختن طالبان به عنوان حاکمان تازه  افغانستان ندارد اما می گوید که نشانه های دلگرم کننده ای  از طالبان می بیند. 

یک مقام بلند پایه طالبان می گوید که رهبری انان به مذاکره با سیاست گران دیگر افغان  سخت می کوشند تا در نخستین گام روی ایجاد یک حکومت فراگیر توافق به دست اید.

سهیل شاهین، عضو هیات مذاکره کننده طالبان گفت: «مذاکرات همچنان ادامه دارند و همه افغانان را در نظر می گیرند. اما برخی از شخصیتها را انتخاب می کنند که مناسب برای حضور در حکومت آینده است. بنابراین این چارچوب کلی است. بنابراین هنگامی که آنان انتخاب شدند، اعلام خواهد شد.»

سهیل شاهین می افزاید که حالا زمان برگزاری انتخابات برای گزینش حکومت تازه نیست بلکه درنتیجه گفت وگوها این حکومت شکل خواهد گرفت.

آقای شاهین گفت: «در حال حاضر ، این خلاء ، خلاء قدرت است. هیچ وقت برای هیچ گونه انتخابات حالا وجود ندارد. هیچ قانون اساسی وجود ندارد. یک قانون اساسی جدید تدوین و سپس تصویب می شود. بنابراین ، این به معنی کار زیاد است. این کار اما در حال حاضر ، نیاز به یک حکومت فراگیر دارد . بنابراین ، از طریق گفتگو با این شخصیت ها و سیاستمداران و رهبری عالی رتبه ما و بین خودمان ، این افراد انتخاب خواهند شد.»

درهمین حال روسیه با اشاره به مقاومت دربرابر طالبان درپنجشیر می‌گوید که مسکو از تلاش ها برای ایجاد یک حکومت فراگیر درافغانستان استقبال می کند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، گفت: «ما سیگنال های دلگرم کننده ای را از سوی طالبان می بینیم ، آنها تمایل خود را برای تشکیل دولت با مشارکت سایر نیروهای سیاسی اعلام می کنند ، آنها نیز آمادگی خود را برای ادامه روند آموزشی ، از جمله آموزش برای زنان و آمادگی خود برای حفظ عملکرد دولتی اعلام می کنند.»

فرانتس کلینتسویچ، معاون اول کمیته دفاعی و امنیتی مجلس نمایندگان روسیه، گفت: «من فکر می کنم گفتگو با طالبان کاملاً درست است زیرا آنان اکنون حکومت هستند. علاوه بر این تصادفی نیست که آنان به محض خروج آمریکا به  وزارت خارجه ما آمدند و گفتند که هیچ تهدیدی برای جمهوری های آسیای مرکزی متوجه نمی کنند. این جنبه بسیار مهمی برای ما است.»

وزیرخارجه روسیه همچنان تاکید می ورزد که حکومت اشرف غنی قصد توافق صلح با طالبان نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.