بحرینی در مخالفت با کلیات برنامه رئیس دولت سیزدهم:

رئیسی برنامه فرا وزارتخانه‌ای ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رئیس جمهور دولت سیزدهم برنامه فراوزارتخانه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین زاده بحرینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در مخالفت با کلیات برنامه حجت‌الاسلام رئیسی رئیس دولت سیزدهم گفت: رئیس جمهور در آغاز خطوط کلی دولت را با نمایندگان در میان گذاشت و در مهلت معلوم نیست کابینه خود را معرفی کرد.

وی ادامه داد: در مجموع حضور جوانان با نشاط و خوش فکر و عالم این کابینه مورد قبول است و باید تشکر کنیم، اما امروز در اختیار ماست و از هفته‌های قبل درباره‌اش گفت‌وگو کرده‌ایم، مجموعه‌ای از برنامه‌های مجزا و متفرقه است، نه برنامه‌های فرا وزارتخانه‌ای.

بحرینی بیان کرد: بسیاری از برنامه‌ها به ویژه در حوزه اقتصادی خوب است، اما ترکیب آن‌ها در خط مشی رئیس‌جمهور بررسی نشده است. از دولت توقع داشتیم برنامه جامع و منسجم ارائه می‌کرد که هر بخش را یک وزیر متقبل می‌شد.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: بسیاری از مسائل امروز ایران وزارتخانه‌ای است و ردی از آن‌ها در برنامه هر کدام از وزرا نمی‌بینیم.

وی گفت: معضلی به نام دیوانی کشور داریم. بروکراسی پنهان وجود دارد و خیل عظیم کارمندان در بخش‌های مختلف دولت تحت عناوین نیرو‌های شرکتی، قراردادی و... فعالیت می‌کنند و رئیس‌جمهور بخشی از آن‌ها را می‌بیند.

بحرینی توضیح داد: شما کشور را با همین دیوانسالاری باید اداره کنید. در کدام یک از برنامه وزرا چنین چیزی وجود دارد؟ در یک اداره چند نوع کارمند از رسمی و شرکتی و مانند آن‌ها حضور دارند که دریافتی‌های مختلفی هم به آن‌ها می‌رسد. توقع ما این هست و این بود که درباره مسائل فرا وزارتخانه‌ای برنامه دهید.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی در حوزه تعاون دارای برنامه بودند، اما همه صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون نیست. این موضوع معضل بالفعل اقتصاد ایران است و هر سال برایش بودجه می‌گذاریم.

بحرینی با بیان اینکه در ۴۰ سال گذشته ۸۰ درصد جنگل‌های ایران از بین رفته است خطاب به رئیس جمهور گفت: چه برنامه‌ای برای آلودگی شهر‌های تبریز و اصفهان و تهران و مشهد داریم؟‌ ای کاش رئیس جمهور برنامه جامعی می‌داد، اما الان نمی‌دانیم چه برنامه‌ای دارد.

نماینده مشهد و کلات کسری بودجه را مسئله جدی خواند و گفت: کسری بودجه مربوط به یک وزارتخانه نیست و برای آن باید برنامه داد. اگرچه خاندوزی درباره مالیات برنامه خوبی ارائه کرد. بانک‌ها در ایران ویژه تورم اند. در حقیقت کسری بودجه و بی انضباطی شدید حاکم بر بانک‌ها ریشه تورم کشور هستند. اوایل دولت آقای روحانی به این نامه نوشتم و هشدار داده بودم، اما پس از ۸ سال بانک‌ها دولت یازدهم و دوازدهم را زمین زدند. به عنوان برادر کوچکتر می‌گویم آقای رئیسی مواظب باشید بانک‌ها شما را زمین نزنند. درباره بانک‌ها برنامه ندارید و صرفاً درباره مجامع بانک‌ها مطالبی گفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار