زلفی گل از مسئله محور شدن پایان نامه‌ها در دولت سیزدهم و لزوم حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرینی اظهار کرد: یکی از برنامه های بنده در دولت سیزدهم کارآفرین شدن دانشگاه هاست.

او افزود: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم روز به روز به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده که عمده‌ترین مشخصه این دانشگاه‌ها برخلاف دانشگاه‌های نسل اول و دوم اهمیت موضوع کارآفرینی، ارتباط چند وجهی هم افزا با جامعه و فضای کسب و کار و ماموریت‌های منطقه‌ای و اقتصادی است.

زلفی گل تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید در مسیر کارآفرینی حرکت کنند و ارتباط صنعت با دانشگاه ها باید به صورت عملیاتی صورت گیرد و موسسات آموزش عالی ما باید براساس ماموریت‌های تخصصی خود اقدامات کنند و پایان نامه‌ها باید مسئله محور باشند و به صورت کارآفرینی عمل کنند.

وزیر پیشنهادی علوم ادامه داد: موسسات آموزش عالی در راهبرد کلان خود موضوع کارآفرین شدن دانشگاه ها را سر لوحه خود قرار دهند و وزارت علوم نیز در سیاست‌های کلان خود به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهد داشت. همچنین، گفتنی است که در این زمینه طرح‌ها و پیشنهاداتی وجود دارد که عملیاتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید

توجه ویژه وزیر پیشنهادی علوم به بازگشت نخبگان به کشور


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار