رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یکی از روش‌های رایج کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی ‏، استفاده از اکانت‌های جعلی است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یکی از روش‌های رایج کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی ‏، استفاده از اکانت‌های جعلی است.

او افزود: در این روش هموطنان به سایت‌های خارجی نامعتبر که سرور اصلی آن در خارج از کشور است، هدایت شده و پس از مواجهه با وعده سود‎‌های کلان، اقدام به ثبت نام در سایت‌های مذکور می‌کنند و در قبال ثبت نام و ایجاد حساب کاربری مبالغ سنگینی از آن‌ها دریافت می‌شود.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان تصریح کرد: در این روش کلاهبرداران برای گمراه کردن کاربران، در مدت کوتاهی سود‌های کمی به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا اعتماد آن‌ها را جلب کنند و پس از جلب اطمینان کاربران و اقدام آن‌ها به سرمایه‌گذاری‌های کلان، به یک باره دسترسی کاربر از اکانت قطع می‌شود.

سرخوش نهاد گفت: بعد از پیگیری مالباخته، فرد کلاهبردار نیز از موضوع اظهار بی اطلاعی می‌کند به نحوی که به تازگی یک مورد کلاهبرداری سایبری به مبلغ ۸ میلیارد ریال از شهروندی با این شیوه و شگرد، به این پلیس گزارش و پیگیری شد.

او افزود: قبل از فعالیت در هر حوزه‌ای در فضای مجازی، نسبت به مطالعه و افزایش دانش و آگاهی خود در خصوص موضوع مربوطه اقدام کنید به نحوی که همه کار‌های مربوط به ایجاد اکانت و انجام معاملات را شخصاً انجام داده و نسبت به همه شرایط و وضعیت‌های کاری مربوطه تسلط داشته باشید و قبل از کسب اطلاعات و تسط کافی به موضوع، هیچ اقدامی صورت ندهید.

 رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان همدان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی به هیچ‌وجه به افرادی که نمی‌شناسند، اعتماد نکنند و در صورتی که اکانتی را از شخص دیگری دریافت می‌کنند یا شخص دیگری برای ایشان اکانت ساخته است، در ابتدای امر نسبت به تغییر رمز ورود و ایمیل و شماره تلفن پشتیبان اکانت اقدام  و دسترسی‌های غیر از خود به اکانت را قطع کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار