رئیس اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی مهاباد:

کشاورزان مهابادی از فروش علوفه به دلالان خودداری کنند

سعیدی گفت: خروج علوفه دامی تولیدی از استان به علت خشکسالی و کمبود علوفه ممنوع است و زارعان از فروش آن به دلالان خودداری کنند.

کوروش سعیدی رئیس اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی پیش آمده و کمبود احتمالی علوفه برای دامداران و عشایر شهرستان، با هماهنگی صورت گرفته با مراجع قضایی و انتظامی، در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید و تامین بخشی از علوفه مورد نیاز دامداران شامل جو، کاه کلش، از محل تولیدات داخل شهرستان تا اطلاع ثانوی خروج هرنوع علوفه دامی به خارج از استان ممنوع است.

سعیدی افزود: ۸۰ درصد از غذای دام باید دارای علوفه باشد که در کنار کنستانتره ارائه می شود و هیچ گونه جایگزینی نیز برای آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: علوفه مرتعی، ذرت علوفه ای، یونجه، تفاله چغندر قندو کاه کلش جزو مواردیست که مورد مصرف دام بوده و خروج آن ممنوع است.

این مقام مسئول به کشاورزان و زارعان توصیه کرد: به منظور حمایت از دامداران داخل استان از فروش کاه و کلش به افراد سودجو خودداری کنند.

سعیدی اذعان کرد: تمام خودرو‌هایی که علوفه قاچاق حمل می‌کنند توقیف و بار مربوطه به انبار جهاد کشاورزی انتقال داده می‌شود و در زمان مقتضی بر اساس دستورالعمل‌ها به دامداران بر اساس نرخ مصوب جهت استفاده تحویل داده می‌شود.

رئیس اداره تولیدات دامی جهادکشاورزی مهاباد خاطرنشان کرد: جابجایی علوفه در داخل استان و بین شهرستان‌ها از این قاعده مستثنی بوده و بلامانع است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.