روسیه: تحولات افغانستان تهدیدی برای حلقه امنیتی روسیه نیست

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رویداد‌ها در افغانستان بر دایره امنیت روسیه تأثیر نگذاشته است، اما وضعیت نیاز به توجه ویژه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، آندری کارتاپولوف، معاون وزیر دفاع روسیه گفت: حلقه ایمنی ما در افغانستان شکسته نشده و هیچ چیز برای ترس وجود ندارد، اگر چه شرایط نیاز به توجه ویژه دارد و مسئولان به طور حرفه‌ای تحولات را زیر نظر دارند.

روز گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در کنفرانسی مطبوعاتی پس از پایان مذاکرات سران روسیه و آلمان، به سوالی در مورد احتمال به رسمیت شناختن طالبان از سوی روسیه در افغانستان، پاسخ داد و گفت که همه چیز بستگی به اقدامات طالبان و پایبندی به وعده‌های آن‌ها دارد.

یکشنبه گذشته، نیروهای طالبان موفق شدند کنترل کابل، پایتخت افغانستان را بدون هیچ مقاومتی از سوی نیرو‌های دولت افغانستان، در دست بگیرند. چندی قبل از ورود طالبان به کابل اشرف غنی، رئیس‌جمهور سابق این کشور با چمدان‌هایی پر از پول فرار کرد.

درپی این ماجرا‌ها بسیاری از مردم افغانستان نیز به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آوردند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار