رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: در شبانه روز گذشته ۳۱ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ نفر در ۹ شهرستان این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۲ نفر از این تعداد، مربوط به ارومیه بود.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به پنج هزار و ۲۳۸ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: طبق برآورد‌ها میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان ۲.۴ درصد نسبت به مبتلایان است.

آقازاده با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۹۸۰ نفر در استان به کرونا، حدود ۳۳۳ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۸۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۶۶ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند.

تاکنون ۲۱۹ هزار و ۸۱۷ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که ۴.۷ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۲ درصد کل فوتی‌های کشور بر اثر ابتلا به کرونا نیز مربوط به این استان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.