فضانوردان چینی دومین پیاده روی خودشان را با موفقیت انجام دادند

فضانوردان چینی توانستند دومین پیاده روی خودشان را خارج از ماژول اصلی ایستگاه فضایی دائمی چین با موفقیت به پایان برسانند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از چاینا دیلی؛ آژانس فضایی چین اعلام کرد که فضانوردان ماموریت Shenzhou XII دومین پیاده روی خودشان را روز گذشته و در خارج از ماژول اصلی ایستگاه فضایی دائمی چین انجام دادند. در ادامه این خبر آمده:" نی هایشینگ فرمانده این ماموریت و لیو بومینگ پس از اینکه این پیاده روی را انجام دادند و به داخل واحد اصلی برگشتند، دریچه کابین قفل هوا را بستند. این پیاده روی فضایی حدود شش ساعت طول کشید و آن‌ها توانستند کار‌های خودشان را یک ساعت زودتر از زمان برنامه ریزی شده انجام بدهند."


بیشتر بخوانید


جزئیاتی از دومین پیاده روی چینی‌ها در فضا

نی و لیو ساعت ۸:۳۸ دقیقه صبح به وقت چین دریچه را باز کردند و از ایستگاه خارج شدند. فضانوردان در این ماموریت موفق به نصب و تنظیم برخی تجهیزات این ایستگاه شدند و بازوی رباتیک بزرگ و سایر دستگاه‌های مربوط به پیاده روی فضایی را هم آزمایش کردند و لباس فضایی خودشان را هم نشان دادند.

فضانوردان چینی دومین پیاده روی خودشان را با موفقیت انجام دادند

علاوه بر این آن‌ها از دوربین‌های لباس فضایی خودشان و دوربین‌های فضاپیما برای گرفتن تصاویر از یکدیگر استفاده کردند. تانگ هونگبو از دیگر اعضای این ایستگاه برای نظارت و پشتیبانی از فضانوردان در هنگام پیاده روی در داخل ایستگاه فضایی مانده بود. تاکنون فضانوردان موفق شدند که هر دو ماموریت پیاده روی را با موفقیت انجام بدهند. آژانس فضایی چین اعلام کرد که فضانوردان در این ماموریت تا اواسط ماه سپتامبر چند آزمایش علمی و تکنولوژیکی دیگر را نیز انجام می‌دهند و پس از آن به زمین باز می‌گردند.

فضانوردان چینی دومین پیاده روی خودشان را با موفقیت انجام دادند

گفتنی است که در اولین پیاده روی بازوی رباتیک ایستگاه فضایی تیانگونگ که ۱۵ متر طول دارد و به عنوان هوشمندترین و پیچیده‌ترین سیستم تجهیزات مداری شناخته می‌شود؛ در انجام این ماموریت به فضانوردان کمک کرد. این بازو با هدف کمک به فضانوردان برای حرکت در فضا و صرفه جویی در انرژی طراحی شد و توانایی بارگیری حداکثر ۲۵ تن را دارد. در طول پیاده روی فضایی، تانگ با خزیدن در امتداد ایستگاه فضایی به مکان برنامه ریزی شده رسید و لیو هم با کمک بازوی رباتیک به محل عملیات منتقل شد. این دو فضانورد موقعیت یکی از دوربین‌های پانوراما که خارج از ایستگاه فضایی نصب شده بود را تنظیم کردند تا بتوانند منطقه قابل مشاهده را گسترش بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار