صدراعظم آلمان: ما درباره مقاومت ارتش افغانستان اشتباه قضاوت کرده بودیم

آنگلا مرکل در اظهاراتی اعتراف کرد که انتظار داشتند ارتش افغانستان مقاومت بیشتری در برابر طالبان داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز شنبه در اظهاراتی اعتراف کرد که آن‌ها مقاومت ارتش افغانستان در برابر گروه طالبان را اشتباه قضاوت کرده بودند.

مرکل در یک رویداد انتخاباتی گفت: «ارتش افغانستان با سرعت زیاد و سریع‌تر از حد انتظار ما سقوط کرد. ما انتظار داشتیم که آن‌ها در مقابل طالبان مقاومت بیشتری داشته باشند.»

او در ادامه مدعی شد: «تمرکز ما بر نجات مردم از افغانستان است. بعدا باید درباره دستاورد‌ها و شکست هایمان در ماموریت افغانستان  بحث شود.»

صدر اعظم آلمان همچنین تاکید کرد: «ما نتوانستیم رویکرد  آلمان برای آزادی دختران و زنان افغان را اجرا کنیم.»

وزارت دفاع آلمان نیز اعلام کرد که ارتش آلمان حدود ۲۰۰۰ نفر را از فرودگاه کابل خارج کرده است.

گفتنی است با ورود گروه طالبان به کابل، پایتخت افغانستان و خروج اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور قدرت به دست طالبان افتاد و به همین دلیل شماری از کشور‌ها سفارت‌های خود را در افغانستان تعطیل کردند.

بسیاری از مردم افغانستان هم به دلیل هراس از طالبان به سمت فرودگاه کابل هجوم آوردند تا با هواپیما از این کشور خارج شوند. در هجوم مردم برای فرار از این کشور تا به امروز ۱۲ نفر از شهروندان افغانستانی جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
جناب الان نمی خواد حرص اون اشتباهت رابخوری هرچه سریعترین افغانی‌ها یی که می خوان ازکشورشون خارج شن راخارج کنید هرروز چندین نفر آرن تواون فرودگاه بی گناه می میرن. اگرهم برگردن ممکنه اعدام ویا بازداشت بشن. هرچه سریعتر این بدبختها را با احترام وارزش خارج کنید. چقدر تعلل. شمامسئولید وباید این افراد را تا پیداشدن مکانی امن حمایت کنید
آخرین اخبار