مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : از ۴۵۰ هکتار عرصه تالاب هشیلان چیزی در حدود ۱۰۰ هکتار دچار آتش‌سوزی شده که تاکنون به مرگ گونه‌های خاص و بزرگ جثه که در این تالاب زندگی می‌کنند، برخورد نکرده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در تاریخ ۲۷ مردادماه امسال شاهد آتش‌سوزی در تالاب هشیلان بودیم.

او گفت : محیط‌بانانی در تالاب هشیلان به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان محیط مستقر هستند که از طریق همین محیط‌بانان در جریان آتش‌سوزی قرار گرفتیم و از همان لحظات ابتدایی اقدامات اطفای حریق از طریق نیرو‌های مستقر شروع شد. آتش‌نشانی، مدیریت بحران استانداری، منابع طبیعی، مردم بومی، فرمانداری همه برای اطفای حریق پای کار بودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: با وجود خاموش شدن آتش‌سوزی در همان روز، مجددا روز بعد هم در ادامه همان آتش‌سوزی دوباره حریق شعله‌ور شد که بلافاصله با اعزام نیرو تا ساعت ۲۱، خاموش شد.

او در خصوص وسعت آتش‌سوزی، افزود: براساس برآورد همکاران در منطقه از ۴۵۰ هکتار عرصه تالاب چیزی در حدود ۱۰۰ هکتار دچار آتش‌سوزی شده که تاکنون به مرگ گونه‌های خاص و بزرگ جثه که در این تالاب زندگی می‌کنند، برخورد نکرده‌ایم؛ گونه‌های آبزی (لاک‌پشت) بیشتر دچار آسیب شدند.

یاوری ادامه داد: دلیل آتش‌سوزی از طریق همکاران تحت بررسی است و به محض اینکه در این زمینه اطلاعاتی کسب کنیم حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، تا این لحظه مشخص نشده است.

او ادامه داد: طی ۱۰-۱۲ سال گذشته با بحث خشکسالی مواجه بوده‌ایم، متأسفانه از پارسال این پدیده بسیار تشدید شده به طوریکه از اسفندماه سال ۹۹ به بعد بارندگی چندان موثری نداشتیم همین قضیه نه تنها سبب خشکیدگی تالاب هشیلان شده بلکه بسیاری از سراب‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌های سطح استان دچار کم‌آبی و خشکی شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.