دستور ویژه پلیس برای رسیدگی به موضوع پزشک بیمارستان آبیک

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی از دستور ویژه رئیس پلیس راهور ناجا برای رسیدگی به موضوع ممنوعیت تردد پزشک بیمارستان آبیک در ایست و بازرسی اتوبان کرج_قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،   سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی در تشریح کلیپ منتشره در فضای مجازی مبنی بر جلوگیری از تردد فردی که خود را مدیر بیمارستان آبیک معرفی کرده است، گفت: بررسی اولیه از مستندات دوربین البسه مامور پلیس راهور نشان می‌دهد که فرد مذکور با اهانت به مأمور در حال انجام وظیفه و با لحن توهین آمیز، پرخاشگری می‌کند که مأمور با سعه صدر تاکید بر اجرای ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا و منع تردد بدون استثنا و لغو مجوز تردد در کلیه محور‌ها را دارد.

وی ادامه داد: بر اساس دستور صادره تیم ویژه‌ای در این خصوص در حال بررسی موضوع هستند که نتیجه متعاقبا اعلام خواهد شد.

مشاجره لفظی مدیر بیمارستان با مأموران پلیس

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز در تشریح کلیپ منتشره درفضای مجازی مبنی بر صدور نکردن مجوز تردد برای کادر درمان، گفت: بررسی مستندات موجود نشان از بوجود آمدن سوء تفاهم در این مورد بوده است.

سرهنگ رنجبر پور در تشریح این خبر، گفت: صبح روز ۲۷ مردادماه یک نفر که خود را پزشک بیمارستان یکی از شهرستان‌های مجاور استان البرز معرفی می‌کرد به ایست و بازرسی اتوبان کرج_قزوین مراجعه و با ارائه برگه مجوز فاقد اعتبار (ابطال تمامی مجوز‌های صادره از سوی مراجع مختلف) درخواست عبور از گیت را می‌کند که مأموران با سعه صدر نامبرده را به حاشیه اتوبان هدایت تا موضوع مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد.

وی افزود: پس از مدتی فردی که خود را مدیر بیمارستان مذکور معرفی می‌کرد به ماموران مراجعه و با لحنی توهین آمیز و پرخاشگرانه با آن‌ها شروع به مشاجره لفظی می‌کند.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: پس ازگذشت حدودا ۳۵ دقیقه سردار حسینی، جانشین پلیس راهور ناجا که در حال بازدید از محور‌های مواصلاتی استان بوده در محل ایست بازرسی حاضر شد که در این حین مدیر بیمارستان به سردار مراجعه و مجددا پرخاشگری می‌کند.

وی افزود: سردار حسینی، وی را به آرامش دعوت کرده سپس علیرغم پرخاشگری‌های صورت گرفته و بر خلاف شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به خانم پزشک که در ورودی گیت حضور داشتند اجازه تردد می‌دهند.

سرهنگ رنجبر پور تصریح کرد: همچنین بررسی‌ها حاکی است که هیچگونه اهانتی به کادر درمان از سوی هیچ یک از ماموران صورت نگرفته است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه پلیس همواره در کنار و همراه کادر درمان به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا است، از مردم شریف استان البرز و تمامی افرادی که قصد عبور از محور‌های مواصلاتی این استان را دارند تقاضا کرد که تا آنجا که ممکن است از سفر‌های غیرضروری خودداری نمایند تا مامورین زحمتکش نیروی انتظامی بتوانند با نشاط و آرامش فکری بیشتری به ماموریت خود بپردازند تا شاهد اینگونه موارد نباشیم.

ماجرای ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی چیست؟

از روز گذشته، ویدئویی در فضای مجازی دست به دست شده که در آن یک پزشک می‌گوید: از ورود او به آبیک برای رسیدگی به بیماران کرونایی در بیمارستان ولیعصر، ممانعت شده است؛ اما واقعیت چیست؟

 پزشکی که در این ویدئو می‌گوید از حضورش در بیمارستان ولیعصر آبیک جلوگیری شده، خانم امیری، ساکن کرج و محل خدمات او بیمارستان آبیک است.

خانم امیری در مسیر رسیدن به بیمارستان، با ممانعت پلیس مواجه می‌شود.

پلیس می‌گوید: در طرح ممنوعیت تردد، کسی حق سفر ندارد.

خانم امیری کارت شناسایی ارائه می‌دهد، اما پلیس آن را نامعتبر می‌داند.

در ادامه، پای فرماندار آبیک و حتی استاندار هم به ماجرا باز می‌شود.

شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک در خصوص اتقاق پیش امده چنین توضیح می‌دهد: خانم دکتر امیری طی هفته گذشته علی رغم اینکه به بیماری کرونا دچار شده بود، سر کار حاضر می‌شد که در ایست بازرسی از سمت شهرستان نظرآباد که در اتوبان انجام می‌شد، جلوی وی گرفته می‌شود و حتی با وجود اینکه برگه تردد و کارت پزشکی خود را نشان دادند از ورود ایشان ممانعت می‌کند.

احمدپور می‌افزاید: طی تماس با جمالی‌پور استاندار قزوین و هماهنگی با سردار حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور و استانداری البرز مشکل بعد از ۴۵ دقیقه رفع شد.

وی تاکید می‌کند: به دلیل مشکل به وجود آمده دوباره لیست را تهیه و طی نامه‌ای به پلیس راه استان قزوین جهت ارائه به استان البرز ارسال کردیم.

فرمانده آبیک می‌افزاید: هیچ ایست و بازرسی از سمت شهرستان آبیک قرار داده نشده است و تمام محدودیت‌ها از سمت شهرستان نظرآباد و استان البرز بود.

موضوع را از استاندار پیگیر شدیم.

آقای جمالی پور می‌گوید: ماجرا حل شد، اما کادر درمان باید مجوز بگیرد، در همین زمان پزشکی هم داشتیم که با ارائه کارت قصد مسافرت داشت؛ مامور از کجا بداند او برای درمان بیماران کرونایی می‌رود.

با نشر ویدئوی دکتر امیری، پزشک بیماران کرونایی در فضای مجازی، معاون اول رئیس جمهور هم به ماجرا ورود کرد.

آقای مخبر، خواستار پیگیری فوری ممانعت پلیس از تردد پزشک معالج بیماران کرونایی بیمارستان ولیعصر آبیک شد.

ممانت از تردد خانم امیری در حوزه استان البرز بوده، اما سرهنگ ذاکری منش، رئیس پلیس راه استان قزوین گفته، برای کادر درمان بخش‌های کرونایی، تمهیدات ویژه اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار