خیابان‌ها در آینده چگونه تمیز می‌شوند؟

دانشمندان به تازگی رباتی را طراحی‌کرده‌اند که می‌تواند معابر عمومی را با استفاده از هوش مصنوعی تمیز کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا مخترعان کمپانیApollo رباتی هوشمند به نام COWA طراحی کرده‌اند. این ربات با استفاده از هوش مصنوعی ودوربین‌های 360 درجه که مخترعان در آن قرار دادند می‌تواند بدون کمک انسان معابر عمومی را تمیز و پاکسازی کند. این ربات همچنین دارای سیستم خودران بوده که پیش بینی می‌شود، به پاکبانان کمک کند تا کمتر از دست خود استفاده کرده و خسته شوند.

براساس گزارش‌ها شرکت  آپالو پیش از طراحی این ربات با کمپانی‌هایی همچون Toyota و Nissan همکاری داشته و ربات‌های هوشمند خودرویی نیز ساخته است. این شرکت در صدد آن است تا بتواند ربات‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی کند. این کمپانی همچنین قصد دارد ربات‌های تمیز کننده را به تولید انبوه برساند و به بازارهای جهانی عرضه کند. در ادامه این مطلب شما توانایی ربات جدید آپالو را مشاهده می‌کنید.

شایان ذکر است پیش از آپالو برخی از شرکت‌ها، ربات‌های تمیز کننده برای خانه و معابر ساخته بودند. این تکنولوژی جدید به بسیاری از بانوان خانه‌دار که وقت ندارند خانه را تمیز کنند در گردگیری و تمیز کردن خانه به صاحبان خود  کمک می‌کنند. معمولا ربات‌های تمیز کننده دارای سنسورهایی است که در ارتفاعات خانه به خود کمک می‌کنند تا به زمین نیوفتند. همچنین ربات‌ها با پردازنده‌ای که در آن‌ها تعبیه شده می‌توانند کمتر از یک ساعت، خانه‌ای به متراژ بالای 80 متر را تمیز کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار