مهم‌ترین حوادث ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی راننده اتوبوس در انتقال ۱۲ میلیارد کالای قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در محور شیراز-فیروزآباد خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری پلیس فارس حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور شیراز-فیروزآباد به یک دستگاه اتوبوس حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران پلیس در بازرسی از این اتوبوس مقادیری کالای قاچاق شامل ۱۰۱ عدد مکمل تقویتی، ۱۰ عدد شارژر، ۱۱ عدد تبدیل، ۲ دستگاه ماساژور، ۲ دستگاه ریش تراش، ۲ دستگاه تردمیل، ۱۵ عدد چراغ، پمپ بنزین، رام جلو و گیربکس خودرو تویوتا، ۱۲ عدد دینام، سر‌سیلندر، فرمان، دیاق سپر و گیربکس خودرو سنگین، ۱۱ عدد دنده خودرو، ۱۱ عدد کارتل، ۶ عدد پمپ آب و یک دستگاه کامپیوتر خارجی قاچاق و فاقد مجوز کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

۷۲ راس گوسفند قاچاق در جهرم کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۷۲ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی جهرم حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون که حامل دام بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ۷۲ راس دام قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل بود کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ رزمچویی تصریح کرد: مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین برنامه‌هایی است که توسط پلیس جهرم در راستای مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی دنبال می‌شود.

کشف بیش از ۳۱ کیلو تریاک با هوشیاری پلیس داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری لیفان و کشف ۳۱ کیلو و ۵۷۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی قلاتویه داراب در راستای تشدید برخورد جدی با سوداگران مرگ، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندعباس-شیراز به یک سواری لیفان مظنون و با اقدامات فنی آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۳۱ کیلو و ۵۷۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف سواری جاسازی شده بود کشف شد، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

یک کشته و ۲ مجروح بر اثر برخورد پیکان با درخت

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: بر اثر برخورد سواری پیکان با درخت در خیابان طالقانی شهرستان نی‌ریز راننده در دم فوت و ۲ نفر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ صادق سلیمی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در خیابان "طالقانی" شهرستان نی‌ریز به مأموران پلیس راهور اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پیکان با ۳ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که بر اثر برخورد با درخت واژگون شده است.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در این حادثه راننده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و روانه بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان در صحنه حاضر و تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

توقیف کامیون حامل بار میوه قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم میوه‌های خارجی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور بندرعباس-شیراز به یک دستگاه کامیون حامل بار میوه مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ۳ تن و ۵۰۰ کیلوگرم میوه آناناس خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی که زیر بار لیمو جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش میوه‌های کشف شده را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

سرقت در شیراز و کشف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف یک سواری پیکان دارای سابقه سرقت از شیراز خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسارگاد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران با استعلام از سامانه پلیس آگاهی متوجه شدند که این خودرو از شهرستان شیراز سرقت و تحت تعقیب پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل فرمان، دزدگیر و ... استفاده و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

دستگیری ۳۰ خرده فروش در طرح پاکسازی مناطق آلوده

فرمانده انتظامی اقلید گفت: پلیس این شهرستان در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده ۳۰ خرده فروش و معتاد را طی یک ماه گذشته دستگیر و جمع‌آوری کرد.

فرمانده انتظامی اقلید بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر واحد‌های عملیاتی این فرماندهی مرحله دیگر از طرح مبارزه با خرده فروشان مواد افیونی و معتادان پرخطر را در سطح شهرستان اقلید به اجرا گذاشتند.

سرهنگ مراد صارمی افزود: در این راستا ماموران با شناسایی مناطق آلوده طی چند عملیات ضربتی ضمن دستگیری و جمع‌آوری ۳۰ خرده فروش و معتاد، ۱۶ کیلو و ۵۱۰ گرم انواع مواد مخدر را کشف کردند.

او اظهار داشت: هدف اصلی اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز است و این امر مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی اقلید با تشکر از همکاری شهروندان در ارائه گزارش به موقع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۵۰ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: روز گذشته ماموران این فرماندهی موفق به کشف ۵۰ کیلو تریاک شدند.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری سمند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ۳ کوله‌بر با رها کردن محموله خود از خودرو پیاده و متواری شدند، گفت: ماموران انتظامی ضمن دستگیری راننده در بازرسی از سواری سمند و محل فرار قاچاقچیان موفق شدند ۵۰ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه یک خودرو پراید بار با ۲ سرنشین که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد، گفت: در این خصوص هر ۳ متهم تحویل مراجع قضائی و تلاش برای دستگیر کوله‌بر‌ها با جدیت ادامه دارد.

کشف پراید سرقتی کمتر از ۲۴ ساعت در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از کشف سواری پراید مسروقه در کمتر از ۲۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت سواری پراید در یکی از محلات شهرستان استهبان، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی حین گشت‌زنی به صورت محسوس و نامحسوس موفق شدند سواری پراید که سارق عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو متواری شده بود، کشف کنند.

فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: سواری پراید برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال و تلاش برای سارق متواری ادامه دارد.

دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی با ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی کوه چنار از دستگیری سارق اماکن خصوصی و دولتی با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان کوه‌چنار، شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس یک نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی و دولتی اعتراف و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ محمدی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ماینر‌های غیر مجاز در کازرون خاموش شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۶ دستگاه استخراج ارز قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط افرادی در منزل مسکونی در شهر کازرون، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از ۳ مکان ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: مالکان شناسایی و پس از دستگیری تحویل مراجع قضائی می‌شوند.

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از اجرای طرح نظارت بر صنوف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا و پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح نظارت بر فعالیت مشاغل و واحد‌های صنفی در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح که با ایجاد محدودیت‌های فعالیت صنوف از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان به اجرا در آمد ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از واحد‌های صنفی بازدید کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی تصریح کرد: در این طرح ۴۸ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا پلمب و به ۳۲ واحد دیگر نیز تذکر داده شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.