استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان در زمینه شمار تزریق واکسن کرونا، رتبه دوم را در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان  در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: هرمزگان در تزریق واکسن کرونا، در بین استان های کشور رتبه دوم را در کشور دارد.

همتی افزود: تاکنون حدود ۵۲۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است و در تلاش ایم تا سهمیه بیشتر واکسن به استان اختصاص یابد.

او با اشاره به کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا در دو هفته اخیر گفت: در صورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، شرایط استان دوباره به نقطه مطلوب می‌رسد.


بیشتر بخوانید؛


استاندار هرمزگان گفت: امروز با بهره برداری از مرکز اضطراری کووید ۱۹ درمحل دائمی نمایشگاه‌های بندرعباس، بخشی از بار پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها کاهش می‌یابد.

همتی افزود: برای رسیدن به شرایط مناسب نیازمند همراهی همه مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم.

او با قدردانی از عزادارنان و مسولان هیات‌های مذهبی افزود: در دهه نخست محرم بر اساس نتایج بازدید‌های میدانی و گزارشی که در ستاد کرونای استان ارائه شد، شیوه نامه‌ها به صورت کامل رعایت شده بود.

استاندار هرمزگان به برنامه های لازم برای تکمیل تخت‌های بیمارستانی در استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز اضطراری و مجهز کووید شامل ۳۰۰ تخت با قابلیت ارتقاء به هزار تخت بیمارستانی، برپایی بیمارستان مجهز صحرایی ۵۰ تخت‌خوابی ستاد مدیریت بحران استانداری، ۴۰ تخت خوابی صحرایی نیروی دریایی سپاه در بندرعباس، ۲۰ تخت‌خوابی بندرلنگه و برپایی بیمارستان ۲۴ تخت خوابی صحرایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس از جمله این تمهیدات است.

به گفته همتی، در شهرستان‌ها نیز با محوریت فرمانداران و همکاری دستگاه‌های اجرایی، شمار قابل‌توجهی تخت بیمارستانی با تغییر کاربری فضا‌های بدون استفاده برای بستری و قرنطینه افراد مبتلا به کرونا اضافه شده است.

او با قدرانی از بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی استان گفت: بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی در طول دوران شیوع کرونا کمک‌های قابل توجهی برای مقابله با کرونا داشته اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.