جلوگیری از شکل‌گیری تجمع در مراکز تزریق واکسن کرونا در گیلان باز هم به عنوان یک ضرورت در ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان تأکید و تکرار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت کرونای این استان به وصول گزارش‌هایی از وجود کاستی‌هایی در برخی مراکز تزریق واکسن استان به ویژه در روز‌های اخیر در سطح رشت اشاره کرد و اهمیت شتاب در فرآیند انجام واکسیناسیون و جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی را ضروری دانست.

او بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در جهت افزایش مراکز تزریق واکسن در صورت نیاز، علاوه بر فراهم سازی تسهیل واکسیناسیون برای مردم به عنوان یکی از مؤلفه‌های موثر در کنترل بیماری و کاهش مبتلایان و جلوگیری از شکل گیری تجمعات انسانی نیز تأکید کرد.

رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان گفت: از دانشگاه علوم پزشکی به جدّ انتظار دارم با توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش بینی شده در تسریع تزریق دُز دوم در این هفته و از سرگیری تزریق دُز اول گروه‌ها طبق سند ملی واکسیناسیون در هفته آتی، نهایت خدمات رسانی مطلوب به مشمولان را داشته باشد.

زارع ابراز امیدواری کرد با ارسال محموله‌های جدید واکسن کرونا به استان گیلان، همچون گذشته جزء استان‌های پیشرو در این خصوص باشیم.

او با گرامیداشت اول شهریور ماه روز پزشک، بار دیگر از پزشکان و البته همه دست اندرکاران نظام سلامت به ویژه در ۱۸ ماه گذشته که تلاش‌های ایثارگرانه بسیاری برای تأمین سلامت مردم انجام داده اند و تعدادی از آنان هم به جمع شهدای گرانقدر پیوستند، قدردانی کرد.

استاندار گیلان حفظ سلامت شهروندان در کنار به وجود نیامدن هرگونه مشکل در کسب و کار‌ها و سایر شئون اجتماعی مردم را رویکرد مورد توجه رئیس‌جمهوری، دولت و ستاد ملی در سیاست گذاری فرآیند مقابله با بیماری اعلام کرد.

زارع افزود: وزارت بهداشت در ستاد ملی از اثربخشی کاهش اجتماعات، منع تردد‌ها و تعطیلی مشاغل در کاهش بیماران خبر داده و خواستار استمرار منع فعالیت برخی گروه‌های شغلی شده است.

او ادامه داد: محدودیت‌هایی هم که در حوزه تردد و ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل همچون تالار‌های پذیرایی، استخر‌های سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی و باغ وحش ها، سالن‌های سینما و تئاتر، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و بیرون بر بودن فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها ادامه خواهد داشت، مبتنی بر همین ملاحظه مهم است.

استاندار گیلان همچنین از مردم، اصناف، نیروی انتظامی و هیئت‌های مذهبی که در اجرای تصمیم اخیر ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا همراهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تشکر کرد.

زارع کسب هر توفیق و دستاوردی در مدیریت بیماری و کاهش مؤثر بار بیماری را حاصل همکاری اقشار مختلف مردم و صاحبان اصناف دانست و گفت: با توجه به گزارش‌های اعلام شده در ستاد ملی طرح اخیر در جلوگیری و ممنوعیت تردد‌ها با پلاک غیربومی به ویژه در محور قزوین - رشت، موفقیت حدود ۸۰ درصدی داشته است.

او ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مردم، فرمانداری‌های رودبار، رودسر و آستارا، راهداری و نیروی انتظامی، خواستار استمرار همراهی تا پایان طرح شد.

در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه‌های ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به ارائه گزارشی از روند اقدامات حوزه خود پرداختند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.