امام جمعه ابهر:

حوزه علمیه ابهر به مرکز رسیدگی به بیماران کرونایی تبدیل شد

امام جمعه ابهر از قرار دادن مدرسه علمیه این شهرستان به عنوان مرکز درمان و رسیدگی به بیماران کرونایی به ظرفیت یک هزار نفر خبر داد و اعلام کرد که تمامی امکانات مورد نیاز کادر درمانی تامین شده و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امام جمعه ابهر زنجان درباره اجرای طرح مواسات مؤمنانه در این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه، رزمایش مقدس ملت ایران در برابر هجمه سنگین ویروس کرونا و درگیری آحاد مردم با این بیماری مهلک است.

وی با بیان اینکه طرح مواسات، وسیله‌ای برای ابراز همدردی و بخشش از مال و منال دنیوی افراد خیر با تمکن مالی نسبت به افراد نیازمند است، تصریح کرد: افزون بر فعالیت‌هایی که سپاه و مراکز مختلف در این زمینه داشتند، دفتر نماز جمعه به تنهایی هفتصد میلیون تومان امکانات جذب کرد و تحویل مردم داد؛ حتی تعدادی از جوانان تازه ازدواج کرده، شناسایی و با کمک‌های نماز جمعه به خانه بخت رفتند.

حجت‌الاسلام رحیمی، درباره قرار دادن مصلای شهر ابهر به منظور انجام واکسیناسیون مردم گفت: از روز‌های ابتدای شیوع بیماری کرونا، این اقدام را آغاز کردیم و وقتی دیدیم مردم در این زمینه در رنج هستند با فرمانداری، دانشگاه و جهاد امکانات لازم را به میدان آوردیم و به کمک مردم آسیب دیده شتافیتم. از همان ابتدا مسجد مصلی را در اختیار کادر درمانی قرار دادیم؛ تا بتوانند به خدمت رسانی و ارائه خدمات درمانی مردم بپردازند.

وی با اشاره به انجام خدمات درمانی در حوزه علمیه امیر المؤمنین شهرستان ابهر به متراژ ۹۳۰۰ متر مربع، اظهار داشت: این مدرسه علمیه پنجاه اتاق و ساختمان خوبی داشت که همه این ساختمان را به صورت کامل در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار دادیم. حدود ۴۵۰ بیمار در آنجا بستری و پس از آن ترخیص شدند؛ وعده‌های غذایی این بیماران را با شهرداری هماهنگ کردیم و آن مقداری هم که می‌توانستیم از مردم گرفتیم؛ با انجام این کار اجازه بروز هیچ مشکلی را ندادیم و برای بعضی شهر‌های همجوار خود الگو شدیم.

امام جمعه ابهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره کمک به کادر درمان در مبارزه با بیماری کرونا گفت: به همین منظور حوزه علمیه را در اختیار کادر درمان قرار دادیم و اعلام کردیم که شما مجاز هستید برای درمان بیماران کرونایی، هر استفاده‌ای از این مدرسه علمیه داشته باشید؛ خواه این استفاده واکسیناسیون یا بستری بیماران کرونایی به مدت دلخواه باشد یا برای پذیرایی از بیماران در وعده‌های غذایی سه گانه، هیچ مشکلی نداریم؛ ساختمان هم نوساز و زیبا است که در هر اتاق یخچال و تخت و کمد گذاشته‌ایم و هر اتاق یک یخچال بیمارستانی دارد.

وی از تجهیزات بیشتر و انتقال مدرسه امیرالمؤمنین برای کمک به کادر درمان خبر داد و ابراز داشت: چهل یخچال خریداری شد و برای هر اتاق دو تخت دو طبقه تهیه شد. به کادر درمان اعلام کرده‌ام، هر چند محیط مصلی آنچنان کارایی خوبی برای شما نخواهد داشت، اما اگر تشخیص دادید که می‌توان از آن استفاده کرد، خارج از محیط مصلی نماز می‌خوانیم و مصلی در اختیار شما خواهد بود.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران و برادران که در اختیار کادر درمان قرار گرفته، دارای ظرفیت بیش از هزار نفر است، گفت: الحمد لله هنوز به این مقدار فضا نیاز نیست؛ دو دستگاه سی تی اسکن خریداری شد که یکی به ابهر و یکی هم به زنجان تحویل شد و در خصوص این امکانات هم کمبودی وجود ندارد و تلاش خواهیم کرد تا همه نیاز‌ها را در همین شهرستان برای بیماران فراهم کنیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.