مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: زمینه راه‌اندازی خوشه صنعتی پوشاک در مشهد فراهم شد و به‌زودی برای انتخاب عامل توسعه خوشه پوشاک مناقصه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بهرامی‌زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: مفهوم خوشه صنعتی اشاره به مجموعه‌ای از بنگاه‌ها دارد که محصولات مشابهی را تولید کرده و یا بنگاه‌هایی هستند که در شبکه‌های تأمین عمودی و افقی قرار دارند. در واقع خوشه‌ها را می‌توان به صورت شبکه‌هایی از بنگاه‌های به هم وابسته، نهاد‌های تولید دانش (دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی)، سازمان‌های میانجی (نظیر ارائه دهندگان خدمات فنی و مشاوره) و مشتریان که در زنجیره تولید ارزش افزوده با هم مرتبط شده‌اند، تعریف کرد.

 او افزود: تاکنون امکان سنجی برای خوشه صنعتی پوشاک انجام  شده و تأیید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای راه اندازی آن در مشهد گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد:  سهم بالای بخش تولید پوشاک از صنعت خراسان رضوی، نقش موثر صنعت پوشاک در اشتغالزایی، توانمندی صادراتی واحد‌های تولیدی پوشاک، زیارتی بودن شهر مشهد و تبدیل پوشاک این شهر به سوغات زائران، وجود برند‌های ملی و بین المللی در عرصه تولید پوشاک مشهد از دلایل ایجاد خوشه صنعتی پوشاک در مشهد است.


بیشتر بخوانید



بهرامی‌زاده بیان کرد: ایجاد خوشه صنعتی برای پوشاک باعث تجمیع واحد‌های تولیدی در یک مکان و کاهش هزینه‌های تولید می‌شود، شبکه و مرکز خدمات کسب و کار تخصصی در حوزه پوشاک به وجود می‌آورد و فرآیند توسعه این صنعت شتاب می‌گیرد.

او تعداد خوشه‌های فعال صنعتی در خراسان رضوی را شامل ۶ خوشه در زمینه فرش، کفش، مبلمان، جواهرات، قطعات خودرو و زعفران ذکر و تصریح کرد: توسعه صنعت پوشاک در مشهد در قالب خوشه صنعتی باعث توسعه این بخش در روستا‌ها و شهر‌های اطراف نیز خواهد شد.

۴۲ واحد تولیدی پوشاک با سرمایه گذاری ۱۶۲ هزار و ۸۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای هزار و ۲۶۲ نفر در خراسان رضوی فعال است. واحد‌های فعال تولیدی پوشاک در مشهد علاوه بر چند واحد تولیدی بزرگ مستقر در شهرک‌های صنعتی، واحد‌های کارگاهی تولیدی - صنفی زیر پوشش سه اتحادیه بانوان خیاط، خیاط مردانه و تولیدکنندگان تریکو و کشباف و جوراب هستند که سهم زیادی در تولید دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.