نماینده مردم بندرعباس در مجلس به بیان انتقاداتی درباره عدم وجود متخصصان از استان خوزستان در کابینه سیزدهم پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس ،قشم، ابوموسی،حاجی آباد و خمیر در مجلس در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در بیان اخطار قانون اساسی گفت: امروز از صبح با مدیریت خوب مجلس روال طبیعی خودش را برای بررسی صلاحیت دنبال کرد.

وی ادامه داد: در اصل سوم قانون اساسی بند ۹ آن تاکید دارد که رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در زمینه‌های مادی و معنوی رعایت شود.

مرادی خاطر نشان کرد: چند روز است که رسیدگی به وضعیت ۱۹ وزیر را داریم، ولی وقتی مردم نگاه می‌کنند چند استان هیچ سهمی در کابینه ندارند. تاکید و نگاه ما هم به شایسته سالاری است و می‌گوییم آن‌ها معاون و وزیر شوند.

 نماینده مردم بندرعباس در مجلس  گفت: اگر ۱۹ وزیر هر کدام ۵ معاون داشته باشند، می‌شود ۹۵ نفر که باید در دولت به مردم خدمات رسانی کنند. هرمزگان هیچ سهمی در کابینه ندارد. چگونه افراد متخصص در هر زمینه‌ای داریم ولی لابی بلد نیستیم تا از این افراد استفاده شود.

مرادی خاطر نشان کرد: نیرو‌های مستعد زیادی در هرمزگان داریم که سطح بالایی دارند. خیرین کشوری و کارآفرین برتر هم داریم ولی چرا در کابینه هیچ فردی از هرمزگان نداریم؟

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: ۸ سال دولت روحانی گذشت و هیچ اقدامی نشد و از دولت جدید درخواست داریم اگر شعار عدالت را که اعلام کرده اند به آن عمل کنند. همه اقشار کمک کردند که اتفاق خوبی در انتخابات بیفتد، ولی اگر به همین صورت ادامه یابد وضع هرمزگان همین باقی خواهد ماند.

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: این اخطار وارد نیست. دولت است که اعضای کابینه را انتخاب می‌کند و دیروز هم رئیس جمهور این مباحث را توضیح دادند؛ مبنای انتخاب استانی نیست بلکه مبنا شایستگی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار