رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به انتقادات موجود درباره خروج نظامی از افغانستان، گفت: روند تخلیه هزاران نفر دیگر از افغانستان بسیار سخت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با حضور در نشست خبری خود در کاخ سفید، به تشریح جدیدترین جزئیات روند خروج از افغانستان که از طریق فرودگاه کابل صورت می‌گیرد، پرداخت و گفت: خروج اتباع آمریکایی از افغانستان اولویت اول ماست.

وی با بیان اینکه، در حال بررسی خروج متحدان افغانستانی خود که با آمریکا کار کردن و دیگر گروه‌های در معرض خطر نیز هستیم، افزود: روند تخلیه هزاران نفر دیگر از افغانستان بسیار سخت و دردناک است.

بایدن در ادامه به انتقاداتی که از وی درباره تصمیماتش در نحوه اجرای طرح خروج آمریکا از افغانستان بود اشاره کرد و گفت: از ماه جولای گذشته حدود ۳۳ هزار نفر از افغانستان خارج شده است.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: تنها در ۳۶ ساعت ۱۱ هزار نفر را از فرودگاه کابل به خارج از این کشورهدایت کردیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی اش را در زمینه خروج از افغانستان نشان داده است، ادامه داد: ما قادر هستیم روزانه هزاران نفر را از فرودگاه کابل خارج کنیم، اما هنوز راه طولانی در پیش است و ممکن است اشتباهاتی نیز در این میان رخ دهد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه به روابط با طالبان و مذاکره با این گروه اشاره کرد و گفت: ما درباره امنیت اطراف فرودگاه کابل با طالبان مذاکره کردیم و آن‌ها نیز همکاری کردند.

وی افزود: نیرو‌های طالبان تا کنون هیچ اقدامی علیه آمریکایی در کابل انجام نداده اند و به وعده‌ای که داده بودند، عمل کردند.

بایدن افزود: در حال حاضر طالبان باید تصمیم بگیرد که به نیاز‌های مردم افغانستان پاسخ میدهد یا خیر؟

رئیس جمهور آمریکا در ادامه درباره اعمال تحریم علیه طالبان، اظهار کرد: موضوع اعمال تحریم علیه طالبان کاملا به شرایط وابسته است و در صورتی که نیاز باشد حتما تحریم‌هایی را علیه طالبان اعمال می‌کنیم.

بایدن درباره انتقاد از تصمیم خروج از افغانستان و تردید آمریکایی‌ها در زمینه صلاحیت وی برای ریاست جمهوری آمریکا، گفت: فکر میکنم تاریخ این موضوع را ثابت می‌کند که این یک تصمیم منطقی و یک تصمیم درست بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در پایان کنفرانس خبری خود درباره اعتماد به طالبان، تاکید کرد: من به هیچ کس، اعتماد ندارم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بایدن ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
خانه خرابها چقدر نیرو داشتن تو افغانستان .اگر اونجا خوب بود برای کار و زندگی .چرا افغانها خودشون اواره هستن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار