سخنگوی ارشد دولت ژاپن گفت قصد دارد هواپیما‌های ترابری نظامی خود را برای خروج اتباع ژاپنی و شهروندان افغان به کابل اعزام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژاپن به منظور خروج  شهروندان خود از افغانستان، یک هواپیمای نظامی به کابل می‌فرستد.

کاتسونوبو کاتو، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: انتظار می‌رود هواپیما‌های ترابری نظامی بیشتری به افغانستان فرستاده شوند تا نه تنها شهروندان ژاپن بلکه  شهروندان افغان را که در سفارت ما یا در مأموریت‌های مربوط به دولت توکیو مشغول به کار هستند، به ژاپن بازگردانند.

کاتو گفت: این حمل و نقل یک اقدام فوری بشردوستانه برای خروج اتباع ما در چنین شرایط استثنایی از افغانستان است.

با تسلط طالبان بر افغانستان، ژاپن سفارت خود در این کشور را بست و ۱۲ کارمند خود را از افغانستان خارج کرد اما هنوز تعداد کمی از اتباع ژاپن در این کشور مستقرند.

چندی پیش نیز،  وزرای دفاع ایتالیا، آلمان و وزیر خارجه اسپانیا از اقدامات خود برای خروج نظامیان  و اتباع خارجی از افغانستان خبر دادند.

در حالی که تخلیه اتباع خارجی و شهروندان افغان که مایل به ترک کشور پس از کنترل طالبان هستند ادامه دارد، یک مقام ناتو فاش کرد تلاش‌های این نهاد برای خارج کردن ملیت‌های مختلف از افغانستان دو برابر شده و از روز یکشنبه هفته گذشته بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از فرودگاه کابل تخلیه شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
مگه اینا چقدر آدم تو افغانستان دارن که تمومی نداره ؟
آخرین اخبار