۱۱ سال از ساخت و پخش سریال «مختارنامه» می‌گذرد؛ ولی هنوز هم بعد از تکرارهای زیاد بیننده دارد و تماشایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش بود که محمدرضا شریفی نیا با حضور در برنامه تلویزیونی «سریالیست» در باب ساخت آثار سینمایی و تلویزیونی با رویکرد تاریخی و مذهبی صحبت کرد.

او در بخشی از این برنامه گریزی هم به سریال «مختارنامه» و نقش خود در آن زد و برخلاف فریبا کوثری موافق پخش هر ساله این سریال از تلویزیون بود! محمدرضا شریفی نیا سریال «مختارنامه» را کار ارزشمندی دانست که هر چقدر هم پخش شود، تکراری نشده و ارزش تماشا را دارد.

این بازیگر در این باره بیشتر توضیح داد و گفت: من حس می‌کنم هر بار که «مختارنامه» پخش می‌شود می‌توانیم آن را ببینیم؛ زیرا هر بار نگاهمان عوض می‌شود. ما کتابی را در ۲۰ سالگی می‌خوانیم، بعد در سی سالگی همان را می‌خوانیم؛ اما انگار کتاب جدیدی است. «مختارنامه»‌ای که امسال می‌بینیم با پنج سال پیش متفاوت است؛ زیرا نگاه ما هم عوض شده. چه اشکالی دارد این سریال را یکی دو شبکه نشان دهند. همه ما فیلم «محمد رسول الله» را بار‌ها دیده‌ایم، ولی امسال اگر پخش شود باز نگاهش می‌کنیم.

شاید در نگاه اول از این حرف شریفی‌نیا تعجب کنیم و در دل به آن بخندیم، اما به نظر می‌رسد پر بیراه هم نگفته است.

آمار‌های نظرسنجی صدا و سیما در این سال‌ها نشان می‌دهد، «مختارنامه» با وجود اینکه بار‌ها از تلویزیون پخش شده هنوز هم بیننده دارد و خیلی از مخاطبان آن را می‌بینند. اما چرا؟ چه چیز باعث می‌شود که «مختارنامه» هنوز هم دیدنی باشد؟

مختارنامه

سال ۱۳۸۹ بود که برای اولین بار «مختارنامه» در قاب تلویزیون جا گرفت. سریالی ۴۰ قسمتی به کارگردانی داوود میرباقری که مخاطب از او آثاری به یادماندنی چون امام علی، مسافر ری و معصومیت از دست رفته را دیده بود. همین اولین دلیل برای دنبال کردن این سریال است.

میرباقری از سال ۸۲ برای تولید «مختارنامه» زمان گذاشت. او درباره تصمیمش برای ساخت «مختارنامه» گفته است: «پس از ساخت فیلم «امام علی (ع)» شیفته جست‌وجوی سلمان، صحابی کبار و ایرانی تبار «حضرت محمد (ص)» شدم، قریب ده سال. درست در واپسین لحظاتی که فکر می‌کردم با سلمان فارسی به انتهای راه نزدیک شده‌ام، ناگهان دونده‌ای ظاهر شد و چون باد خود را به خط پایان رساند. خوب که نگاه کردم دیدم مختار است؛ مختار ثقفی. مختار جایی خود را نشانم داد که نتوانستم نبینمش.»

«مختارنامه» به شدت سریال خوش ساختی است. میرباقری نشان داده است که در ساخت سریال‌های تاریخی استعداد بی‌نظیری دارد. بازیگران انتخاب شده برای ایفای نقش در این سریال همه حرفه‌ای هستند و کاربلد. دیالوگ‌های این سریال هم دلنشین، آهنگین و به یادماندنی است. حتی برخی از بازیگران که صدای دوبله شده دارند، بهترین دوبلور‌ها برایشان انتخاب شده است. همه این‌ها باعث می‌شوند بار‌ها دیدن «مختارنامه» برای مخاطب لذت بخش شود.

چرا سریال مختارنامه پس از ۱۱ سال هنوز پربیننده است؟

دلیل دیگر برای دیدنی بودن این سریال این است که مردم شخصیت مختار و کاری که کرد را دوست دارند. او منتقم خون سیدالشهداست و با کاری که کرده تا آخر تاریخ قلب شیعیان را ربوده است.

سومین دلیل این است که بجز سینمایی درخشان «روز واقعه»، «مختارنامه» تنها سریالی است که به صورت مستقیم به حادثه کربلا و روز عاشورا می‌پردازد. قصه کربلا ولو کوتاه و در چند قسمت در این سریال روایت شده و همین امر پیوند عمیقی را میان مخاطب و این سریال ایجاد کرده است. گویی مهر حسینی خود عامل پیوند مخاطبان با این سریال شده است. همه این‌ها دلایلی می‌شود برای بیننده داشتن این سریال حتی بعد از گذشت ۱۱ سال از ساختش.

این شب‌ها مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» همزمان با فرا رسیدن ایام محرم از شبکه الکوثر به زبان عربی، شبکه قرآن و معارف سیما در حال پخش است.

چرا سریال مختارنامه پس از ۱۱ سال هنوز پربیننده است؟

داوود میرباقری این روز‌ها در حال ساخت سریال «سلمان فارسی» است؛ سریالی پربازیگر و پرلوکیشن که زندگی صحابه پیامبر اکرم را با بازی علیرضا شجاع نوری به تصویر می‌کشد. سریالی که به گفته خودش ۵ سال برای ساختش زمان لازم است.

آیا باید منتظر یک سریال فاخر تاریخی دیگر از میرباقری باشیم؟ چشم بسته می‌توان گفت، بله.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۲۱:۲۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
سریال مختار نواقصی جدی داشت هرگز اشاره‌ای به کیسانی بودن او نشد دوم توجیهی برای عدم تبعیت از امام سجاد آورده نشد تصویری از عبدالملک مروان هم به نمایش درنیامد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
مختار مظلومانه شهید شد
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۰۱:۲۳ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
به نظر من واقعا فیلم عالی و بسیار خوبی بود و من بیشتر برای بازی آقای عرب نیا این فیلم رو نگاه میکنم چون با هر بار دیدن این فیلم به نکته های بیشتری میپردازم
من با اینکه ۱۱ ساله مختار نامه رو نگاه میکنم اما بازم دارم توی گوگل سرچ میکنم و دوباره میبینم همین امروز قسمت آخرش و هم دیدم
با تشکر از آقای داوود میرباقری و آقای فريبرز عرب‌نیا برای این فیلم زیبا جواب و آموزنده
میشه گفت دمتون گرم این فیلم باید سی مرغ جهانی بگیره
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیلی
۱۰:۰۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
سریال مختار نامه سریال زیبایی است ولی من قسمت آخرش که این گونه تمام شد را نپسندیم.چر اکه باید به سرنوشت قیام توجه می شد نه شخص مختار .اینکه مختار شهید بشه وفیلم هم تمام بشه همچین ناقص است.سرنوشت خیلی ها در فیلم معلوم نشد .مثل سرنوشت ابراهیم ومصعب وعبدالله بن زبیروحتی روی کار اومدن حجاج بن یوسف.وغیر از آن من به بازیگری چند نفر نقد دارم همچون نقش عمر سعد که به نظرم کسی دیگه باید بازی می کردند واون شخصیت به نظرم با بازی پرویز فلاحی پور خوب در می اومد.و..
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۳۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
علاوه بر این به نظرم نوع تفکر حاکم بر کوفه وبی وفایی ورنگ عوض کردنشان و زندگی قبیلگی وعشایری کوفیان هم باید بیشتر کار می شد.چرا که وقتی مثلا گفته میشه عمر بن سعد با مختار چنین کرد منظور خود عمر سعد نیست بلکه یک قبیله است.وهمه گوش به فرمان او هستند.وعلاوه بر ناقص تمام شدن فیلم سرنوشت محمد حنفیه و
سرنوشت برخی دیگر همچون مهلب وابن حر ودیگران معلوم نشد در تاریخ هست که از مصعب جدا شدند.اینها جز قیام مختار نامه محسوب می شوند .و سرنوشت کوفیان و عاقبت عدم همراهی مختار باید نشان داده میشدبه نظرم عوامل مختار نامه را جمع کنند وادامه اش را بسازند‌
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ایران باید یاد بگیره از تاریخ زیبا و باشکوه خودش هم درست کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
چون همین رو بیشتر پخش نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
رک گو
۱۹:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
مزخرف ترین سریالی که دیدم مختار و جومونگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
محافظ کار باشید و کامنت های منفی رو پخش نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
بازدید کننده
۱۳:۵۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
تنها دلیلش اینه که دو تا فیلم باحال پخش نمیکنن
ما هم از بیکاری میشینیم هی اینارو از اول می‌بینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
من یه بار هم ندیدم اصلا خوشم هم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ولی من خیلی این مجموعه رو دوست دارم.
شما بهتره بری همون فیلم های زشت غربی رو ببینی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
در کل مختارنامه جمعا 20 دقیقه عاشورا نشون داده نشده که به این سریال هی میگن عاشورایی عاشورایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
فقط 2 ساعت از سکانس ها که مربوط به دشت کربلاست
و در کل قیام مختار هم برای امام حسین علیه السلام بود.
دیگه چرا عاشورایی نباشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
یکم کتاب خوانده باشی میفهمی ایرانیان که از نسل آریایی ها هستن به هیچ وقت بت پرست نبودن بلکه از همان ابتدا یکتاپرست بودند. آتش هم مقدس می‌دانستن نه این که آتش پرست باشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
چون بعد چند سال هنوز سریال زیبایی مثل اون ساخته نشده ، ما هزار تا موضوع و فرد در تاریخ داریم مثل کوروش ، داریوش ، ابن سینا ، فردوسی ، حافظ و... هیچ فیلمی در مورد این انسان ها یا امامان و پیامبران ساخته نمیشه که شناختی از تاریخ اصیل ایرانی خودمون یا دینمون داشته باشیم همش یه سری فیلم که ارزش نگاه کردن حتی یه ثانیه هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون دوتا زنش مثل دوتا خواهر پشت هم بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقا همون زنش بر علیه مختار شهادت داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
انتقام، شما انتقام میخواهید و مختار به شما میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
انصافا یکی از بهترین و زیباترین سریال هایی که به عمرم دیدم مختارنامه است. اگه با چشم دل دیده بشه هربار که تکرار میشه انگار یه داستان جدید روایت میشه . ما که خانوادگی شیفته ی این اثر هنری هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا یه فیلم نمیسازند که اسطوره های تارخی ما به یادش بیاد اینجا کسی هست که اتوسای بزرگ رو بشناسه ؟ نه چرا چون هیچکدوممون تلاش برای باقی ماندن اسمشون رو نداریم یکم در مورد ساسانیان مغولان و هخامنشیان قاجاریه فیلم بسازید لطفا و اسطوره ها رو به یاد مردم بیارید که چقدر تلاش برای ملتشون و خاکشون کشیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مغولان و اسکندر و ساسانیان بت پرست شدن اسطوره؟؟
کسی که بیاد کشورت رو به آتش بکشه و یا مردم رو در جهل غرق کنه میشه اسطوره و قهرمان؟؟
ببین با کیا شدیم 80 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ساسانیان که کافرانی در جهل و زشتی و آتش پرستی و سنگ پرستی بودن
نیازی به ساخت فیلم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
متاسفانه صدا و سیما خیلی کند حرکت می کند مثلا سریال سلمان فارسی در سال ٨٠ تصویب شد که الان دارن می سازند اگر سریال هایی در مورد صفویه، زندیه، ایران باستان و... ساخته شود دور از لطف نیست
.
ساسانیان هم زرتشتی بودند و قطعا سریال های زیادی می توان از آن دوران ساخت اما صدا و سیما بوجه و زمانش برای آثاری است که قبلا تصویب شده که روندی حلزونی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
قاجاریه؟
اینا چیزی برای کشور گذاشتن که یه نیکی ازشون یاد کنیم؟
درسته شاید مزایایی داشته باشن ولی در عوضش هزاران معایب دارن
کشور ما توب زمان قاجار بیشتر از هر دوره در تاریخ معاصر تیکه تیکه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ساسانیان چیکار کردن برا ایران مثلا بجز این بود که وصع مردم در اون زمان بسیار بد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون سریال دیگه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سریال و مجموعه های زیادی هست
ولی به خوبی مختارنامه و حضرت یوسف هیچی پیدا نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بنام خدا
با عرض سلام
خواهشمندم خواهران در حضور مرد نامحرم از جوراب ضخیم بجای جوراب نازک زنانه پانما در رنگ های مختلف استفاده نمایند
باتشکر
التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ذره
۰۰:۲۵ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
ای آلبانی منافق! برو این حرفها برای تخریب دین دیگه کهنه شده، ملت شعور دارن میفهمن که چه گرگی زیر پوست میش داره نقش بازی میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
حاج مصطفی
۱۶:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون فقط مختار نشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا چرند میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چرا یک سریال در مورد تاریخ خودمون ساخته نمیشه؟ سلسله هخامنشیان یا ساسانیان یا اشکانیان؟ برای چی؟
در ضمن بعد از انتخابات بشدت محافظه کار شدید و نظرات مخالف رو تایید نمکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اولا تاریخ اسلام، تاریخ ما هم هست، چون ما ناسیونالیست نیستیم و اعتقاد ما اسلام هم هست.
دوما
اگر با دقت، تاریخ گذشته ی ایران را بخونی، همچین، اون وقت یه چیزایی میبینی، که خودت منصرف میشی از ساختن فیلمش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ای مزدور دشمن
نمیشه هر چرت و پرتی بگی و تایید بشه که.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
صدا و سیما پروژه هایی که در سال ٨٠ تصویب کرده دنبال می کند و سرعت حلزونی دارد
اما اگر راست می گوید چرا در نماش خانگی بجای سریال های چرندی چون دل، گیسو و.... سریال تاریخی خوب نمی سازید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
اولا اینکه معرفت داشته باش. مجموعه هایی که از پیامبران ساخته میشه. رو با سایر فیلم ها مقایسه نکن.
دوم صدا و سیما واقعا برای ما که سنگ تموم گذاشته
تا الان 7 مجموعه بی نظیر قرآنی ساخته.که حتی دیدینش هم ثواب داره.
1) مجموعه حضرت یوسف نبی
2). مختار نامه و قیام امام حسین علیه السلام
3) (مردان آنجلس) اصحاب کهف
4) مجموعه حضرت موسی علیه السلام (در حال آماده سازی)
5) مجموعه سلمان فارسی (پخش در سال آینده)
6) سریال امام علی
7) بشارت منجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
اینکه تلویزیون مرتب پخش می کنه دلیل پر بیننده بودن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چی میگی؟؟
من که به شخصه مثل سایر دوستان این مجموعه رو خیلی دوست دارم و هر سال که دوباره نگاه میکنم کلی نکته جدید یاد میگیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
با سلام سریال مختارنامه واقعاً زیباست ووقایع کربلا رابخوبی به تصویر کشید ه هر سال هم که پخش بشه از جزابیتش کم نمی شود وآفرین باید گفت بر کارگردان وهمه دست اندرکاران این سریال واجرشان با خدای متعال انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کاش امسال هم دوباره پخش میکردن. ما عادت کردیم محرما مختار ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
شبکه قرآنی هر روز در محرم داره پخش مجددش می کنه بشین ببین حالشو ببر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
ساعت ۲۳ شبکه قران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بله ممنون میدونم شبکه قرآن میزاره ولی تکرار نداره ما اون موقع خیلی نمیتونیم ببینیم. اگه آی فیلم یا تماشا و ... میزاشتن بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
با مطلبی که اول مقاله گفتید موافقم. من هم هربار که میبینم چیزای بیشتری یاد میگیرم و هرچی سنم بالاتر میره و درکم بیشتر میشه، یه جور دیگه اتفاقای فیلم رو میفهمم. سریال مختار واقعا فوق العاده و آموزنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون واقعا قشنگه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر کارگردان و همه دستندرکاران و همه هنرپیشگان حرفه ایی سریال جذاب پر بیننده مختار نامه ، ولی یک نقد سازنده داریم که بیان می کنیم فقط خواهشا این سریالهای تاریخی را فقط همان سالی یک بار مصادف با روزهای خاص خودش پخش و اجرایش کنید در صدا و سیما نه هر از یکی دوماه پخشش کنید هر سریال تاریخی برای اینکه هیجان و جذابیتش را از دست ندهد باید مصادف شود با همان روز تاریخی حادثه و حماسه که اتفاق افتاده است اگر نه اگر در طی سال چندین بار پخشش کنید برای مردم عادی می شود و از شور و هیجانش می افتد و شاید هم کانال تلویزیونشون رو عوض کنند در زمان پخش مکرر پشت سر هم اصلا نگاهش هم نکنند هر چیز و هر نکته در زمان خودش مقبولیت دارد این نقد دوستان و برادرانه بنده حقیر را بپذیرید و انجام دهید . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
افتاااااااااااااد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
به همون دلیل که پراید پرفروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون هر روز عاشورا و هر زمین کربلاست.
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث متقیان
۱۲:۳۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مختار نامه نوعی مقتل خوانی و شرح تصویری از وقایع جانکاه کربلاست و همسو با دل پردرد و سوز مردم است و راز تازگی آن همین است. پاسخی است به کنجکاوی و علاقه شیعیان به اطلاع از سرانجام قاتلان خاندان عصمت و تقاص از ستم کاران .مختار نامه کهنه نمی شود چون عاشورا کهنه نمی شود.کلاس تاریخی درس آموزی و عبرت آموزی است.درس شناخت از خطاهای خواص و دسیسه های دشمنان در شکست نهضت . هر چیزی که با واقعه عاشورا عجین شد جاودان می گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
دیگه سه تا سریال خوب بیشتر نداریم که .یکی مختار نامه یکی یوسف پیامبر(ع) یکی هم سریال قهرمانیهایی ارتش سرخ آسیا پرسپولیس زلزله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
به تعداد نگاه نکن.
این مجموعه ها مثل مردان انجلس و حضرت یوسف واقعا حتی دیدنش هم ثواب داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کی گفته پر بازدیدترینه هیچی دیگه ندارن پخش کنن همش اینا میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
این سریال عالی به اندازه هزار فیلم بی محتوا و تخیلی که وجود خارجی نداره ارزش داره
من خودم فقط مجموعه مختارنامه رو نگاه میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کی گفته پربیننده است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کی گفته نیست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
بهترین سریاله توی برنامه های اپارات و تلیوبیون بازدیدش واقعا خیلی خیلی بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مختارنامه بهترین سریال تاریخیه اگر روزی چند بار هم ببینم تکراری نیست
اینکه هر ساله پخش میشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مختارنامه بهترین سریال تاریخیه اگر روزی چند بار هم ببینم تکراری نیست
اینکه هر ساله پخش میشه عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
کل این مجموعه رو دانلود کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
این مجموعه مشخص کننده حق و باطل هستش
واقعا خیلی زیباست
بهترین مجموعه ای که در کل ساخته شده
جانم فدای ارمان های امام حسین علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
این سریال رو هزار بار هم که ببینم بازم تکراری نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
یکی دو سال پخش نشه همه یادشون میره باز خدا رو شکر که امسال پخش نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
توی کافر بی صفت اسم خدا رو با دهن نجست نیار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا روشکر این سریال این قدر عالی هستش که کفر شما کافرا و شیطان پرست ها در اومده
اگر هزار سال هم بگذره این سریال بی نظیر که اثر الهی و معنوی هست هیچ وقت فراموش نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
الان داره پخش میشه شبکه قران ساعت ۱۱ شب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
شبکه قرآن پخش میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
پخش شد دوست عزیز و داره پخش میشه از سه شبکه من خودم هر روز ساعت ۲۳ از شبکه قرآن میبینم خیلی هم خوب و دل انگیزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون مربوط به امام حسینه
راستی ای کاش مردم مطالبه میکردن و مسئولان یه پول کلانی رو اختصاص میدادن برای ساخت فیلمی درست و حسابی راجع به حضرت محمد(ص)یا حضرت موسی
واقعا چرا باید اسرائیل و آمریکا این فیلم ها رو درست کنن اونم با تحریف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سریال حضرت موسی در حال ساخته
(60 قسمت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
باسلام.این همه هجمه و تمسخر به سریال تاریخی مختارنامه فقط و فقط از سوی دشمنان اسلام است ولا غیر.نمیدونم چرا صدا و سیما هم تحت تاثیر این هجمه ها قرار گرفته و سریال تاریخی و فاخر مختارنامه رو کمتر پخش میکنه.بعضی از بازیگرای کاسه لیس و نان به نرخ روز خور این سریال هم تو اینستا از مردم بابت پخش مکرر مختار نامه عذرخواهی میکنن.اخ به توچه که هی پخش میشه.اینم بد که قیافه نکره تو هی به مردم نشون میده.باور کنین من به جز سریال مختارنامه و شبکه مستند اصلا به تلویزیون نگاه نمیکنم.لطفا پیگری کنین که مبادا پخش این سریال متوقف بشه و.....تو رو خدا این سریال با سریالهای مسخره ای مثل انام و همه چیز انجاست و .....که هیچ محتوایی ندارن و هیچ چیزی به مخاطب منتقل نمیکنن قابل مقایسه هست
Iran (Islamic Republic of)
عاشق
۱۱:۰۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سریال عالی.
هر بار که می بینم با دیالوگهای بسیار متفکرانه و منطقی و بازگو کننده تاریخ تلخ و شیرین دهه شصت اول اسلام، بیشتر به چرایی و چگونگی پیدایش جریان انحراف در اون دوران و نیز مشابه اون در دوران حاضر برایمان روشن میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
میر باقری فیلم ساز خوبی است ولی چرا یک فیلم ایرانی نمی سازه از مفاخر ایران مگه ایران هیچ اسطوره ای نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
فیلم سلمان در حال ساخت هست توسط ایشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون چون مجبوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
هر کاری که برای اهل بیت سلام الله علیه انجام شود برکت میابد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون واقعا بی نظیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون بعد از سریال یوسف پیامبر و مختارنامه ، صدا و سیما دیگه شاهکاری نداره و شبکه های خانگی و سیما پر شده از فیلم‌های سخیف و بی مزه و چرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا به ایشان توفیق دهد انشاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۹:۵۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مختار نامه هیچ وقت قدیمی نمیشه . واقعا شاهکار ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
در خوب بودنش شکی نیست,چون 11ساله ک داره پخش میشه و بغیر از این سریال در 11سال گذشته هرچی سریال پخش شد مزخرفاتی بیش نبود و تکرار مکررات و طنزهای بی مزه و و و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
چون فیلم درست درمون دیگه نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
خدا بهش عمر با عزت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
سلام چرا سریال مختارنامه پس از ۱۱ سال هنوز پربیننده است....چراپس از۱۱سال صنعت سینماوفرهنگ خواب است این تیتربهترنیست؟...۱
آخرین اخبار