اعطای نشان درجه یک هنری به نویسنده تبریزی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد :وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شاعر، نویسنده و محقق پیشکسوت تبریزی نشان درجه یک هنری اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: استاد جمشید علیزاده به عنوان یکی از شاعران به نام کشور و پژوهشگر عرصه ادبیات که با تالیف و تدوین ده‌ها عنوان کتاب و مقاله توانسته بخشی از صبغه و غنای فرهنگ و ادب آذربایجان را رقم بزند نشان درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

جمشید علیزاده در سال ١٣٤٣ خورشیدی در تبریز دیده به جهان گشود و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه از همان اوان نوجوانی به سرودن شعر و مطالعه آثار ادب فارسی و جهان پرداخت و در کنار آن علوم دینی را آموخت و به مدارج عالی این حوزه نیز نائل شد.

او شاعر، محقق و نویسنده در موضوعات مختلف ادبی مانند درس گفتار‌های حافظ شناسی، ادبیات معاصر، شهریارشناسی، بوطیقای خاقانی، صائب و سبک هندی در محافل ادبی کشور است.

علیزاده از اعضا و نویسندگان ثابت دایره المعارف ادب فارسی و دانشنامه تخصصی حافظ است.

گفتگو با شهریار، برگزیده اشعار خاقانی، به همین سادگی و زیبایی و ساغری در میان سنگستان و ... از آثار مکتوب علیزاده به شمار می‌رود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین از اعطای نشان درجه دو هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استاد یونس نصیری خوشنویس تبریزی خبر داد.

نصیری متولد ۱۳۳۹ و لیسانس هنر‌های تجسمی و دارای گواهینامه فوق ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.