اعتراضات گروه‌های راست گرای افراطی و گروه‌های چپ گرا در پورتلند آمریکا به خشونت کشیده شد و یک نفر به علت تیراندازی بازداشت شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز، اعتراضات گروه‌های راست گرای افراطی و گروه‌های چپ گرا در پورتلند در روز یکشنبه به خشونت کشیده شد، زیرا طرف‌های مخالف با هم درگیر شدند. دست کم یک نفر به علت شلیک به سمت معترضان بازداشت شد.

در این تیراندازی کسی آسیب ندید و تا یکشنبه بعد از ظهر در درگیری‌های متعدد دیگر، هیچ گزارشی درباره مجروح شدن کسی مخابره نشد. در این درگیری ها، طرف‌های مخالف با یکدیگر درگیر شدند و زد و خورد کردند.

چاک لاول، رئیس پلیس پورتلند در کنفرانس خبری در روز جمعه گفت: افسران پلیس برای پایان دادن به درگیری‌های میان این گروه‌ها مداخله نخواهند کرد.

البته او افزود که این که در این صحنه که درگیری‌ها شدید است، بازداشتی صورت نمی‌گیرد به این معنا نیست که افراد به ارتکاب به جرائم متهم نخواهند شد. 

از سال گذشته پورتلند به کانون درگیری میان افراط گرایان سیاسی تبدیل شده است. رسانه‌های محلی گزارش کردند که به تازگی و در ۷ اوت یک گروه سیاه پوش آنتیفا با یک گروه راست افراطی پرود بویز (Proud Boys)، پس از یک جلسه مذهبی در فضای باز به رهبری یک کشیش محافظه کار با هم درگیر شدند.

اعتراضات روز یکشنبه همزمان با سالروز یک درگیری شدید بین گروه‌های راست و چپ در مرکز شهر پورتلند، برگزار شد. سال گذشته و در پی قتل جورج فلوید -یک سیاه پوست که در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۲۰ به دست پلیس مینیاپولیس کشته شد- در پورتلند سلسله اعتراضات گسترده‌ای آغاز شد.این درگیری‌ها به تیراندازی مرگبار به یک معترض راست گرا، آرون دنیلسون ۳۹ ساله در ۲۹ ماه اوت منجر شد.

مایکل رینوهل ۴۸ ساله، تیرانداز مظنون، یک فعال مخالف فاشیست بود که امنیت معترضان «جان سیاه پوستان مهم است» را تامین می‌کرد. او در ۴ سپتامبر و زمانی که پلیس تلاش می‌کرد او را دستگیر کند به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

اعتراضات پورتلند

اعتراضات پورتلند

اعتراضات پورتلند

اعتراضات پورتلند

اعتراضات پورتلند

اعتراضات پورتلند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
گروه مارکسیستی آنتیفا از ۸۰ سال پیش تا حالا هنوز پیاده نظام صهیونیستهاست. مارکسیسم برای آدرس غلط دادن و توسط الیگارشها ساخته شد. در حالیکه در آمریکا یه مشت احمق به نام مبارزه با تبعیض به مردم عادی حمله می‌کنند یهودیهای ثروتمند که دلیل اصلی بدبختی سیاه‌پوستها و سفید پوستها هستند به ریش این بیشعورهای اغلب فاسد اخلاقی و جنسی میخندند و نهایت استفاده رو میبرند. کافیه توی محله‌هایی که کار و بار این گردن کلفتها دایر شده یه ترقه در کنند تا اف.بی.آی زنده زنده پوستشونو بکنه
آخرین اخبار