معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: سطح علمی این دانشگاه در یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها ارتقا یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا کیاست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که اطلاعات مورد نیاز خود را از دانشگاه‌ها، نظرسنجی‌ها و اطلاعات پژوهشی و همچنین استناد به مقاله‌های علمی از پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس کسب می‌کند.

او افزود: رتبه‌بندی تایمز عملکرد دانشگاه‌ها را بر مبنای ۵ معیار آموزش، پژوهش، ارجاع، ارتباط با صنعت و روابط بین‌الملل بررسی می‌کند و دانشگاه شهید چمران اهواز از سال ۲۰۱۹ در این رتبه‌بندی حضور دارد.

کیاست در ادامه به روند رو به رشد این دانشگاه در ۳ سال گذشته در رتبه‌بندی تایمز اشاره کرد و بیان داشت: از میان یک هزار و ۶۶۲ دانشگاه و موسسه علمی که در رتبه‌بندی تایمز حضور دارند، دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه ۱۲۰۰_۱۰۰۱ را به دست آورده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: براساس ارزیابی تایمز این دانشگاه در بخش آموزش رتبه ۵۱۰، در بخش پژوهش رتبه ۷۸۱، در بخش ارجاع رتبه یک هزار و ۲۵۶، در بخش ارتباط صنعت رتبه‌۶۶ و در بخش روابط بین الملل نیز رتبه یک هزار و ۵۷۲ را کسب کرده است.

در حال حاضر دانشگاه شهید چمران اهواز بیش از ۱۳ هزار و ۷۷۳ دانشجو، بیش از ۳۳۶رشته و بیش از۶۰۵ عضو هیات علمی دارد، همچنین این دانشگاه تاکنون ۲۸ هزار و ۵۷۹ مقاله علمی منتشر کرده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.