در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد ۳۳۷ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه یکم شهریورماه) در حالی در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۵۵۹ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۷ هزار واحد قرار گرفت که طی روز با ریزش هایی همراه بود. در نهایت در دقیقه های پایانی فعالیت بازار سرمایه، شاخص کل بورس با رشد ۳۳۷ واحدی، روی پله یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۷ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «میدکو» و «پترول» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «سپید»، «شستا» و «پترول» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۰۰ واحدی، روی پله ۴۴۰ هزار و ۱۳۱ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون سهم به ارزش ۷ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان رسید.


رشد ۲۰ واحدی شاخص کل فرابورس

شاخص کل فرابورس هم با رشد ۲۰ واحدی روی پله ۲۱ هزار و ۸۹۷ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های پترول، اخابر و شپدیس به ترتیب با ۱۶۴۳.۳۴، ۷۲۶.۵۳، ۷۰۱.۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد فارس، میدیکو و فولاد با ۲۰۵۶.۷۷، ۱۹۱۲.۷، ۷۹۶.۴۹ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های صبا، وسپهر و شگویا به ترتیب با، ۲۸.۸۵، ۲۷.۴۲ و ۲۳.۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد آریا، بپاس و کگهر، با ۳۴.۹۶، ۳۰.۴۷ و ۲۲.۸۵ واحد، بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۹۵۴ میلیارد تومان به خود اختصاص داد، گروه خودرو، فلزات اساسی و کانه فلزی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های پترول، ستران و کفپارس بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های کترام، کپشیر و شکلر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های ثباغ، فزرین و وهامون بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های غگیلا، غگلیا و مفاخر بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.


برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کنور، کالا و پارند و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های غدام، سنیر و ددامح در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید را شرکت‌های سمگا، مدیریت و فرابورس، بیشترین عرضه فروش را نماد‌های ثالوند، اعتماد و غگیلا در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های خبهمن، خساپا، و خودرو بیشترین حجم معامله و نماد‌های، پالایش، امین یکم و دارایکم بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.


همچنین نماد‌های دی، کرمان و ذوب بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۳۱۴، اراد ۳۲۴ و اعتماد بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار