وزیر دفاع انگلیس با اشاره به شرایط فرودگاه کابل اعلام کرد کشورش برای تخلیه افراد از پایتخت افغانستان تاخیر داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس در سخنانی با ابراز نگرانی از نبود وقت برای تخلیه اتباع انگلیسی و افغان‌های آسیب پذیر از کابل گفت: ما هفته‌ها نه بلکه ساعاتی برای تخلیه از کابل فرصت داریم و لندن برای تخلیه کامل افرادمان تاخیر داشته است. باید از نیرو‌های زمینی برای تخلیه افراد از فرودگاه کابل استفاده کنیم.

وزیر دفاع انگلیس افزود: بعد از خروج نیرو‌های آمریکایی فکر نمی‌کنم طبق پیش‌بینی‌های قبلی نیرو‌های انگلیس تا ۳۱ اوت در افغانستان بمانند.

او اضافه کرد: باید اطمینان حاصل کنیم از هر دقیقه برای تخلیه کابل استفاده می‌شود اگر برنامه تخلیه یک یا دو روز بیشتر طول می‌کشید می‌توانستیم افرادی را که در فرودگاه کابل هستند تخلیه کنیم.

صحبت‌های بن والاس درحالی مطرح شد که پیشتر منابع آگاه اعلام کردند که انتظار می‌رود بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بخواهد فرآیند خروج از افغانستان را به تاخیر بیندازد تا همچنان پرواز‌ها ادامه داشته باشند.

افزون بر این منابع آگاه به خبرگزاری رویترز اعلام کرده اند: انگلیس در پی آن است که در جلسه گروه هفت که فردا (سه‌شنبه) برگزار خواهد شد، به سران کشور‌های صنعتی فشار بیاورد تا تحریم‌های جدیدی علیه طالبان وضع کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار