بنا بر اعلام الحشد الشعبی عراق یک عملیات تروریستی که با قصد حمله به غیرنظامیان در خانقین برنامه‌ریزی شده بود خنثی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، نیرو‌های الحشد الشعبی عراق امروز موفق شدند موشک‌هایی را که با قصد هدف قرار دادن شهروندان و غیرنظامیان در منطقه «الشیخ بابا»، واقع در «خانقین» آماده شده بودند را خنثی کنند.

سخنگوی الحشد الشعبی درباره جزئیات این عملیات خنثی سازی گفت: ما در حال لایروبی مسیر‌های آبِ زمین‌های کشاورزی الشیخ بابا بودیم که با این موشک‌ها برخورد و آن‌ها را خنثی کردیم.

پیشتر هم بر اساس اعلام رسانه‌های محلی نیرو‌های لشکر ۱۲ الحشدالشعبی عراق روز جمعه در منطقه الطارمیه در شمال بغداد یک خانه بمب گذاری شده را که تروریست‌ها قصد داشتند آن را با ورود نیرو‌های خط مقدم الحشد الشعبی منفجر کنند، کشف و خنثی کردند.

در همین حال، پایگاه خبری صابرین نیوز از درگیری شدید نیرو‌های تیپ ۸۸ بسیج مردمی عراق و تروریست‌های داعش در شرق استان صلاح الدین در صحرای العیث خبر داد. خبر‌های اولیه از زخمی شدن یک افسر عالی رتبه در این درگیری‌ها حکایت دارد.

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق عملیات «محرم الحرام» را با هدف پاکسازی مناطق شمالی بغداد که به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعی آن محل اختفای عناصر تروریستی شده، هفته گذشته آغاز کردند و تاکنون توانستند تعدادی از مسیر‌های اصلی را باز کنند و مناطق اطراف جریان رودخانه شامل نیزار‌ها و علفزار‌ها را که مخفیگاه تروریست‌های داعش محسوب می‌شود، پاکسازی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار