از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت تاکنون در استان ۲۶ هزار دانش آموز بدو ورود به دبستان سنجش شده‌اند و این طرح تا پایان شهریور ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،شهباز بارانی،رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان پیش بینی کرد امسال حدود ۴۱ هزار نوآموز برای ورود به دبستان در استان در طرح سنجش شرکت کنند.

 بارانی افزود: برای تسهیل در سنجش و رعایت شیوه نامه های  بهداشتی، سامانه نوبت گیری راه‌اندازی و نوآموزان از طریق مدرسه نوبت بگیرند.

او گفت: ماسک و دستکش در پایگاه‌ها در نظر گرفته شده است و پس از سنجش هر کودک، کلاس ضدعفونی می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان از والدین خواست در ساعت مشخص شده فقط یک نفر همراه نوآموز به پایگاه‌های سنجش مراجعه کرده و حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

شهباز بارانی افزود: امسال ۲۰ هزار دانش آموز پایه اول دبستان و ۴۰ هزار کودک بدو ورود به دبستان در استان هستند و برای سنجش نو آموزان همراه داشتن کارت واکسن، اصل شناسنامه پدر و مادر و معرفی نامه مدرسه ضروری است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: هزینه سنجش نو آموزان امسال ۵۰ هزار تومان است که فقط با کارت بانکی قابل پرداخت است.

بارانی افزود: نوآموزان بدو ورود به دبستان حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام آن‌ها در مدارس با مشکل روبرو می‌شود.

او گفت: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری و آمادگی تحصیلی ارزیابی می‌شوند.
سنجش کودکان بدو ورود به دبستان تا آخر شهریور ادامه دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.