قربانی از تحویل ۵ هزار دوز واکسن سینوفارم خبر داد و موجودی واکسن کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان را بیش از ۱۳ هزار دوز اعلام کرد.

ساسان قربانی کلخواجه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،  گفت: دیروز  ۵ هزار واکسن سینوفارم تحویل دانشگاه علوم پزشکی آبادان شد و موجودی امروز  ۱۳ هزار و ۶۸۹ دوز بود.

او ادامه داد: این دوز واکسن ها میان سه شهرستان توزیع شد و یکهزار و ۵۰۰ دوز نیز در حوزه معاونت بهداشت وجود دارد که تا دو تا سه روز کافی است و قرار است ۵ هزار واکسن دیگر نیر هفته آینده تحویل داده شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان به تشریح علت  مشکل مردم دسترسی به واکسن در این شهرستان ها اشاره کرد و گفت: به علت عمل نشدن به تعهدات تولید واکسن برکت و وارد شدن قطره ای واکسن وارداتی که بسته به شرایط مختلف نوسان نیز داشته، گاهی استمرار تامین واکسن با مشکلاتی مواجه می شود‌.

او بر تلاش برای تامین مستمر واکسن تاکید کرد و افزود: برای تامین واکسن گاهی در هفته سه بار و به عبارتی یک روز در میان وسیله برای تهیه واکسن از مرکز استان ارسال می شود که هزینه زیادی را نیز در بر دارد‌.

قربانی در ادامه به موضوع تزریق واکسن فرهنگیان و دانش آموزان پرداخت و بیان کرد: واکسن فرهنگیان در حال تزریق است و برای واکسینه شدن دانش آموزان نیز با وجود اینکه در سند ملی وجود دارد هنوز تاریخ مشخصی اعلام نشده است.

او افزود:در خصوص واکسن سرویس های مدارس هم تا زمان ثبت نام دانش آموزان و انجام هماهنگی های لازم واکسیناسیون اشخاص تحت عنوان سرویس مدارس امکان پذیر نیست.

قربانی به ملاحظات برای تزریق واکسن با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اکنون قدری در تزریق واکسن باید مراعات کرد و در حال حاضر واکسن نوبت دوم و مادران باردار تزریق می شود‌.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در سخنانش به موضوع تاثیر هویج بر درمان بیماری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: توصیه بر مصرف آبمیوه تازه و طبیعی است و با وجود مفید بودن هویج، اما بدون شک این میوه به حدی موثر نیست که قیمت گزافی برای تهیه آن هزینه شود و این تاثیر در میوه های زمستانه همچون مرکبات بیشتر هست.

انتهای پیام/ ه

 

برچسب ها: واکسن کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.