نجفی گفت: پزشکان، پرستاران و بهیاران فرشتگانی سفیدپوش هستند که در آزمون‌های دشوار جنگ تحمیلی، حوادث طبیعی و بیماری‌های همگانی روسپید شده و موجبات امنیت خاطر بیماران و خانواده‌هایشان را فراهم کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت‌الاسلام غلامرضا نجفی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان به مناسبت روز پزشک اظهارداشت: سلامت یکی از مهم‌ترین ارکان رشد و تعالی فردی و اجتماعی محسوب می‌شود و رویکردهای مرتبط با توسعه منابع انسانی نیز شاخص بسط، صیانت و اعتلای بهداشت در هر جامعه را به‌عنوان یکی از ارکان اصلی پیشرفت وترقی جوامع مدنظر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی نیز مقوله‌ سلامت در کنار امنیت به‌عنوان یکی از ابعاد اصلی نعمت‌های الهی تعریف شده که کمتر مورد قدر و منزلت واقع می‌شود افزود: ضرورت دارد تا علاوه‌بر نهادینه‌سازی گفتمان بهداشت و درمان پیش‌شرط‌های آن نیز با اتکا به اصل ۲۹ قانون اساسی در جامعه گسترش یابد تا علاوه‌بر افزایش رضایت اجتماعی بهداشت عمومی آحاد جامعه نیز تضمین شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مقطع که بواسطه شیوع گسترده ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ سراسر کشور متأثر شده و هر روز شاهد حجم عظیم بیماران و متوفیان هستیم جایگاه سلامت در جامعه و منزلت کتمان‌ناپذیر والای کادر ایثارگر سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و بهیاران بیشتر ادراک می‌شود.

وی اظهارداشت: ضروری است تا از باب تکریم و ادب فرارسیدن یکم شهریور روز پزشک به عنوان روز قدردانی از دستان مهربان و قهرمانان سلامت جامعه را خدمت تمامی جامعه‌ی بهداشت و درمان تبریک گفته و برای این پیشگامان سلامت و بهداشت کشور از درگاه خدای متعال تداوم صحت و توفیق خدمت را بخواهیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار