رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری از کاربران با ترفند برنده شدن در قرعه‌کشی اپراتور‌های تلفن همراه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: اخیرا افراد سودجو و کلاهبردار طی ارسال پیام‌هایی از طریق واتس‌آپ به کاربران، موضوع برنده شدن در قرعه کشی اپراتور‌های تلفن همراه را مطرح کرده و لینکی جهت نصب اپلیکیشنی برای احراز هویت و ارائه مشخصات حساب بانکی جهت دریافت وجه برنده شده در قرعه کشی ارسال می‌کنند.

اوافزود: در این ترفند بعد از کلیک کاربر بر روی لینک جعلی مذکور برای ارائه مشخصات بانکی خود، اپلیکیشن جعلی که حاوی بدافزار است بر روی گوشی کاربر نصب می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: اپلیکیشن جعلی نصب شده بر روی گوشی کاربر، حاوی لینکی به درگاه جعلی بوده و تمامی اطلاعات بانکی وارد شده را به سرقت می‌برد.

سرهنگ یادگارنژاد با بیان اینکه لینک‌های ارائه شده در پیام‌های برنده شدن در قرعه کشی که در شبکه‌های اجتماعی برای کاربران ارسال شده بدافزار‌های جاسوسی بوده، بیان داشت: همیشه آنتی ویرورس گوشی خود را به روز نگه داشته و از نصب هر گونه نرم‌‎افزار نامعتبر از منابع ناشناس خودداری کنید.

رئیس پلیس فتا استان کرمان با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.