به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز طی اطلاعیهای نحوه دریافت خسارت به لوازم برقی در اثر قطعی برق را اعلام کرد: مشترکان میتوانند موارد آسیبدیدگی دستگاهها در نتیجه قطع و وصل برق را در سامانه bimeh.tavanir.org.ir ثبت کرده و پس از تعمیر کردن وسایل، مستندات آن را در همین سامانه بارگذاری و خسارت را دریافت کنند.
بیمه برای جبران خسارت قطع برق مردم و مشترکان محترم برق تبریز، تا سقف ۲۵ میلیون تومان خسارت داده و مردم برای ثبت شکایات باید به سامانه بیمه توانیر و اپلیکیشن برق من مراجعه کنند.
در حال حاضر مشترکان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی شرکت توانیر در بخش بیمه مشترکان و یا اپلیکیشن برق من نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا پس از طی مراحل پرداخت خسارت عملیاتی شود.
در قبضهای مشترکان شهری و روستایی، بندی لحاظ شده که مربوط به همین موضوع پرداخت خسارت است که بر این اساس مبلغ ۱۰۰ تومان آن مربوط به مشترکان خانگی شهری و ۵۰ تومان مربوط به مشترکان خانگی روستایی بوده و همچنین مبلغ یک هزار تومان برای سایر مصارف شهری و ۵۰۰ تومان نیز برای سایر مصارف روستایی است که این مبالغ محلی برای جبران خسارت وارده به مشترکان ناشی از نوسانهای برق است.
طی این اطلاعیه شرکت توانیر برای پرداخت خسارت چهار مورد مشخص کرده است که با احراز این شرایط به مشترک غرامت پرداخت خواهد کرد.
عدم پرداخت خسارت به مشترکان غیرمجاز، مقصر نبودن مشترک در حادثه برقی که شامل سیمکشی معیوب و دستکاری کنتور است.
مورد سوم پرداخت خسارت تنها به تجهیزات خانگی تعلق گرفته که موبایل، تبلت و شارژر در این دسته نخواهد بود و پرداخت خسارت به مشترکان در زمان قطع برق به صورت از پیش اعلام شده نیز انجام خواهد شد.
در صورت احراز شرایط ذکر شده، مشترکان میتوانند با مراجعه به آدرس bimeh.tavanir.org.ir گزارش دریافت خسارت را ثبت کنند.
تصویر آخرین قبض پرداختی، تصویر کارت ملی مشترک، تصویر اجاره نامه یا سند مالکیت محل خسارت و ارائه فاکتور از تعمیرگاه مجهز به همراه مهر و امضا به منظور مشخص شدن میزان خسارت به تجهیزات از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت خسارت است.
انتهای پیام/ک