مدیرکل حمل ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: مسافرانی که قصد استفاده از سواری برای سفر بین شهری دارند حتما از خودروهای تاکسی با پلاک زرد استفاده کنند.

حیدر نوروزی مدیرکل حمل ونقل جاده‌ای استان تهران در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه مسافران در مدتی که بسیاری از محور‌های برون شهری کشور مسدود است و ممنوعیت تردد وجود دارد از سواری‌های شخصی استفاده نکنند، گفت: سازمان راهداری و اداره کل حمل ونقل استان تهران تنها مجوز برای تردد خودرو‌های سواری با پلاک زرد و تاکسی را صادر کرده و نظارت کاملی بر نحوه فعالیت این خودرو‌ها دارد.

او ادامه داد: در مدت اعمال محدودیت‌ها و کاهش یک سوم ظرفیت ناوگان برای جابه جایی، بخش سواری کرایه ای مشمول این محدودیت نبود، اما در این بخش هم تمامی خودرو‌های سواری باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردند.

مدیرکل حمل ونقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: در حال حاضر سواری‌های کرایه‌ای بین شهری در پایانه‌های بیهقی، آزادی و ترمینال جنوب فعالیت می‌کنند که تمامی آن‌ها تحت نظارت سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هستند و این بخش‌ها کنترل کاملی بر تمامی قیمت‌ها دارد.

نوروزی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر شاهد آن هستیم که برخی از مسافران از خودرو‌های پلاک شخصی در این بخش استفاده می‌کنند، افزود: همین امر باعث شده که مسافران از مبالغ گزاف و بیشتر از نرخ مصوب گله‌مند باشند.

او همچنین درباره وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری هم گفت: در مدت محدودیت های تردد، سازمان راهداری به صورت شبانه روزی بازرس و ناظر در تمامی پایانه‌ها قرار داده تا تمامی موارد و مصوبات سازمان راهداری در این حوزه به صورت کامل رعایت شود.

مدیر کل حمل ونقل جاده‌ای استان تهران گفت: خوشبختانه در این مدت تمامی مصوبات از جمله کاهش یک سوم ظرفیت‌ جابه جایی ناوگان و همچنین فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل در تمامی پایانه‌ها رعایت شده بود.

نوروزی تاکید کرد: در صورتی که تخلف ویا رعایت نکردن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توسط مسافران به ما اعلام شود به سرعت مسئولان و بازرسان ورود پیدا کرده و این تخلف به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع داده شده و با راننده و شرکت حمل و نقل مذکور برخورد می‌شود.

پایان محدودیت تردد جاده ای از امشب

او یادآور شد: کاهش یک سوم ظرفیت ناوگان‌ حمل ونقل تا آخر امشب ادامه دارد و در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند این محدودیت‌ها را همچنان ادامه می‌دهیم.

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای سازمان راهداری استان تهران اظهار کرد: میزان جابه جایی در تعطیلات هفته گذشته توسط ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش یافته بود و این خود نشان دهنده رعایت دستور العمل‌ها و پرهیز از انجام سفر‌های غیر ضروری بود.

او بیان کرد: با توجه به کاهش یک سوم ظرفیت‌ها بسیاری از مسافرانی که به پایانه‌ها مراجعه کرده بودند به دلیل عرضه نکردن بلیت باز می‌گشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار