وزیر خارجه روسیه اعلام کرد گفتگو‌ها با آمریکا درباره ثبات راهبردی دلگرم کننده است، اما فرآیند کاهش تنش با آمریکا بسیار سخت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفتگو‌های ماه گذشته با آمریکا را درخصوص ثبات راهبردی دلگرم کننده دانست، اما تاکید کرد به باور روسیه فرآیند کاهش تنش با آمریکا بسیار سخت است.

او گفت: با این که چند ماه از برگزاری اجلاس ژنو گذشته است، سیاست آمریکا درخصوص همکاری با روسیه همچنان ناپایدار است.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: گفتگو‌های اولیه مسکو و واشنگتن درباره ثبات راهبردی، که ماه گذشته در ژنو برگزار شد، دلگرم کننده است، اما به باور روسیه فرآیند کاهش تنش با آمریکا بسیار سخت است.

لاوروف با اشاره به بخش‌های دلگرم کننده نخستین نشست توجیهی ماه ژوئیه دو کشور، بر همکاری در زمینه امنیت سایبری به منظور فراهم کردن بستر همکاری نظام مندی که منعکس کننده چالش‌های مشترک باشد، تاکید کرد.

وزیر خارجه روسیه افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به صراحت بیان کرد رسیدن به نتیجه مثبت در همه زمینه‌ها امکان پذیر است به شرط آن که از طریق مذاکره و ایجاد توازن در منافعی باشد که دو طرف برای دو کشور مناسب می‌دانند.

لاوروف تاکید کرد که روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به کمک چشمگیر به حفظ ثبات در جهان ادامه خواهد داد. روسیه با در پیش گرفتن سیاست خارجی مسئولانه و عملگرایانه تهدید‌ها و چالش‌های پیش روی امنیت جهانی را از بین خواهد برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار