افزایش پروازهای فرودگاه بین‌المللی لارستان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان گفت: پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه با برقراری پرواز تهران- لار- تهران و دبی – لار- دبی- از طریق هواپیمای ایران ایر،قشم ایر و کیش ایر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین الله صولتی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان بیان کرد:  پروازهای ایران ایر این فرودگاه پس از حدود وقفه ای یک ماهه به دلیل چک دوره ای هواپیما و افزایش و برقراری پروازهای هواپیمایی قشم ایر و کیش ایر به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

او تصریح کرد: در حال حاضر هفت پرواز به مقصد دبی(امارات) و چهار پرواز به مقصد تهران در طول هفته و  پرواز به مقصد قطر به طور مقطعی از سوی هواپیمایی ایران ایر، قشم ایر، کیش ایر و فلای دبی از این فرودگاه انجام می شود.

صولتی ادامه داد: پروازهای داخلی و خارجی در این فرودگاه با نهایت دقت و نظارت و رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام و با توجه به موج پنجم و فزاینده کرونا برخی پروازها به صورت مقطعی و فوق العاده نیز انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان افزود: پیش از بروز موج های فزاینده ویروس کرونا در طول هفته ۱۹ پرواز داخلی و خارجی شامل ۱۴ پرواز خارجی به مقاصد دبی، شارجه، قطر، کویت و عمان و همچنین پنج پرواز داخلی به مقصدتهران در این فرودگاه انجام می شد.

صولتی با اشاره به وجود برخی زیرساخت ها و ظرفیت های بالای منطقه ای وتاثیر شیوع ویروس کرونا که تا حدودی سبب ایجاد وقفه در پروازهای این فرودگاه شده است، اضافه کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم از کشور کویت پرواز این مسیر نیز ، مجددا برقرار شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان  اظهار کرد: در صورت فروکش کردن و کاهش موج کرونا همچنین شاهد افزایش ایرلاین ها و انجام پروازهای مختلف داخلی و خارجی از این فرودگاه خواهیم بود.

او گفت: ساخت فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم از ساخت این فرودگاه در آن زمان کمک و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود.

فرودگاه بین المللی لارستان با پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی به مقصد دوبی، کویت، قطر و شارجه و نزدیک به ۲۰ درصد از پروازهای داخلی، یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است و با استفاده از سایت رادار RCAG، پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در بر می گیرد.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر و در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار