افشاگری عضو پیشین کادر فنی تیم ملی تکواندو:

یک ملی پوش منتقد به وضعیت تکواندو توسط فدراسیون تهدید شد

علی محمد بسحاق از تهدید شدن ملی پوش سابق تکواندو توسط فدراسیون این رشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رادیو ورزش، علی محمد بسحاق، کارشناس تکواندو با اشاره به عملکرد تیم ملی تکواندو در المپیک ۲۰۲۰ گفت: خیلی اتفاقات رخ داد که ما به این نتایج در المپیک ۲۰۲۰ رسیدیم، یکی از دلایل اصلی آن اردو‌های طولانی مدت و فرسایشی بود که باعث خستگی ورزشکاران می‌شد. نداشتن روانشناس در کنار تیم، فقدان حضور آنالیزور قوی، نداشتن مربی بدن ساز خصوصا در ماه‌های منتهی به المپیک، نبود مشورت پذیری سرمربی و تک روی او، دور نگه داشتن مدیرفنی از تصمیمات، استفاده از تکنیک‌های تکراری، نبودن کمیته فنی و نبود استراتژی مناسب از سوی کادرفنی از مواردی بود که باعث شد ورزشکاران نتیجه نگیرند.

بسحاق افزود: ما در حال حاضر روی لیگی سرمایه گذاری می‌کنیم که خروجی ندارد، سالی دو ماه برگزار می‌شود و در بقیه ایام سال ورزشکاران بدون مسابقه هستند.

او ادامه داد: هوگو‌هایی که ما در مسابقات و لیگ خود استفاده می‌کنیم غیر استاندارد هستند و هیچ شباهتی به هوگو‌هایی که در مسابقات بین المللی استفاده می‌شوند، ندارند.

این کارشناس تکواندو با اشاره به موفقیت ورزشکاران اروپایی در مسابقات جهانی گفت: اروپایی‌ها به خاطر برنامه ریزی‌هایی که دارند می‌توانند در این مسابقات موفق ظاهر شوند.

بسحاق در تشریح علت بی نتیجه ماندن انتقادات نسبت به ورزش تکواندو عنوان کرد: فدراسیون تکواندو اصلا انتقاد پذیر نیست، در صورتی که حسین تاجیک بعد از انتقاد کردن از تیم ملی با پیامکی تهدید شد و من هم به کمیته انظباطی دعوت شدم که هنوز در جلسه آن شرکت نکردم. علت دعوت من هم، صحبت‌ها و انتقاداتم از فدراسیون تکواندو در برنامه تلویزیونی شبکه ۵ بود.

او در پایان درباره راه‌های موفقیت تیم ملی تکواندو گفت: اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید برنامه ریزی درستی در لیگ داشته باشیم و تیم‌های ملی را در دو رده زیر ۲۱ سال و بالای ۲۱ سال ایجاد کنیم که تیم اصلی با پشتیبانی قوی شکل بگیرد که خروجی آن نتیجه مثبتی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار