گفتگوی تلفنی پوتین و نخست وزیر هند درباره تحولات افغانستان

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد رئیس جمهور روسیه در تماسی تلفنی با نخست وزیر هند درباره تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر هند در یک گفتگوی تلفنی درباره تحولات جاری در افغانستان گفتگو کردند.

در این بیانیه آمده است: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند در گفتگویی تلفنی با تبادل نظر درباره وضعیت افغانستان، بر اهمیت تلاش‌های هماهنگ با هدف ایجاد صلح و ثبات در این کشور و تأمین امنیت منطقه  تاکید کردند. 

بر اساس این بیانیه، آن‌ها توافق کردند که همکاری دو جانبه لازم را در مبارزه با گسترش تروریسم و تهدید مواد مخدر از خاک افغانستان تقویت کنند. همچنین پوتین و مودی اعلام کردند یک کانال دو جانبه برای رایزنی‌های دائمی در این مورد ایجاد خواهند کرد.

رئیس جمهور روسیه در نشست فوق‌العاده کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی با ابراز نگرانی از وضعیت موجود در افغانستان گفت: باید از نفوذ ایدئولوژی افراط‌گرایی از افغانستان به کشور‌های عضو پیمان امنیت جمعی در آسیای مرکزی و روسیه جلوگیری کرد.

او در ادامه  افزود: رؤسای سازمان امنیت جمعی وجود داعش را بسیار خطرناک می‌دانند چراکه این سازمان (تروریستی) به طور قوی در افغانستان حضور دارد. روسیه قصد ندارد در رویداد‌های افغانستان دخالت کند، زیرا این امر منجر به شروع شدن جنگ داخلی می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان گفت: مسکو با دقت مشکل مواد مخدر در افغانستان را زیر نظر دارد.

چندی پیش نیز پوتین در کنفرانسی مطبوعاتی درباره وعده‌های طالبان مبنی بر اینکه  به دشمنی پایان می‌دهد و به حقوق بشر احترام می‌گذارد، ابراز امیدواری کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار