مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوسف از سوختن ۳۰۰ اصله درخت گز در آتش سوزی جنگل‌های بخش ماژان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، میرزائی مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوسف گفت:در ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز با سامانه ۱۲۵ تماس مبنی بر حریق جنگل در نزدیکی روستای قوریان داده شد که یک اکیپ دو نفره با یک خودرو آتش نشانی به محل اعزام شدند

اوادامه داد:بعد از ۳ ساعت و نیم تلاش، اکیپ آتش نشانی و یگان امداد منابع طبیعی شهرستان خوسف توانستند آتش سوزی در قلمزار‌های بخش ماژان روستای قوریان را مهار کند، اما تعداد ۳۰۰ اصله درخت گز طعمه حریق شد.

میرزایی افزود: این آتش سوزی که در دو روز متوالی اتفاق افتاده بر اثر سهل انگاری افراد که در جنگل آتش درست کرده اند ایجاد شده و سپس به اطراف سرایت کرده است.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوسف افزود: یک و نیم هکتار از این جنگل دست کاشت دچار حریق شد و ۳۰۰ اصله درخت گز در آتش سوخت، ماموران آتش نشانی با تلاش‌های بی دریغ خودشان با کمترین امکانات توانستند از پیش رفت آن جلوگیری کنند.

 او ادامه داد : شرایط بسیار سختی پیش آمد محل صعب العبور و فاصله زیاد تا محل حادثه زیاد بود، ولی در همان شرایط باز هم توانستند تا حدودی زیادی از پیشرفت آتش جلو گیری کنند.

میرزایی بیان کرد: با توجه به بزرگی شهرستان خوسف و رخ داد‌های بسیار آتش سوزی، برای فعالیت‌های آتش نشانی از لحاظ امکانات محدودیت‌ داریم.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خوسف گفت: ماموران آتش نشانی در این آتش سوزی‌ها آسیب‌های جسمی بسیاری را متحمل می‌شوند و از مسئولین خواستاریم جهت تامین وسایل مورد نیاز آتش نشانی نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.