مدیرکل ارتباطات یزد گفت: پروژه‌های زیرساخت ارتباطات، مخابرات و تلفن سیار در استان با اعتباری بیش از چهارصد میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، گفت: طرح‌های توسعه شبکه دیتا، انتقال، سوییچ، فیبر نوری، ایجاد سایت موبایل، ارتقاء تکنولوژی موبایل، راه اندازی سایت جدید و ارتقا تکنولوژی سایت و سیگنال رسانی در سطح استان با اعتباری بیش از  ۴۵۵ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت آماده بهره برداری است.

محمدرضا پاکدل تصریح کرد: دسترسی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات این روز‌ها به یک نیاز تبدیل شده و محدود به شهر‌ها نیست و کارنامه دولت در توسعه فناوری اطلاعات با پوشش صد درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و همچنین افزایش ۴۸ برابری پهنای باند ورودی استان نسبت به ابتدای دولت، بیانگر اقدامات موثر در این زمینه است.

او اظهار کرد: با توجه به بررسی شاخص‌های ارتباطی استان و ثبت رکورد ۶۰ درصد اوج پهنای باند مصرفی به دلیل شیوع کرونا و افزایش نیاز مردم به استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی، افزایش پهنای باند ورودی در دستور کار مدیریت ارتباطات زیرساخت استان قرار گرفت و با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، پهنای باند ورودی استان با ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش، به ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید.

پاکدل افزود: ظرفیت پهنای باند ورودی استان در ابتدای سال جاری ۵۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر پهنای باند ورودی نسبت به سال ۹۲ به میزان ۴۸ برابر و اوج مصرف داده در این مدت ۱۰۳ برابر شده است.

پاکدل ابراز امیدواری کرد با وجود هماهنگی و همدلی بین مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و تعامل مناسب با مدیران ارشد استان، نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسئولین محلی، با توسعه مستمر و متناسب با نیاز روز زیرساخت‌های ارتباطی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک، زمینه رونق تولید و همچنین رشد اشتغال نیرو‌های دانش‌آموخته و ماهر، توسعه کسب و کار‌های نوآورانه و مهاجرت معکوس نخبگان فراهم شود و پیشرفت و بالندگی حوزه ICT استان و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور را شاهد باشیم و در آینده نزدیک، به سهم قابل توجه اقتصاد دیجیتال در اقتصاد استان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار