بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان‌های بوشهر و دیر با دستور استاندار بوشهر در نخستین روز از هفته دولت به بهره‌برداری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان بوشهر که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر این شهیدان را به‌عنوان نماد خدمتگزاری در جامعه اسلامی دانست و برای دولت جدید آرزوی موفقیت در خدمات‌رسانی به مردم و جامعه اسلامی کرد.

او سپس با قدردانی از فعالیت کارکنان درمان استان در زمینه کرونا، ادامه داد: دیروز فوت ۲۳ نفر و امروز ۱۶ نفر ثبت شد که بسیار نگران کننده است و امید می‌رود با تلاش‌های در دست انجام ضمن مهار و مدیریت کرونا آرامش به جامعه برگردد.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح طرح‌های هفته دولت بیان کرد: امروز در نخستین روز از هفته دولت ۷طرح شامل شش طرح در بخش میراث فرهنگی و گردشگری و یک طرح اقتصادی  در شهرستان بوشهر افتتاح شد.

گراوند افزود: امروز یک واحد تولیدی نیز با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان وارد مدار تولید شد و اجرای یک طرح اقتصادی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در عالی‌شهر آغاز شد.

او با اشاره به افزایش ۲ تا ۵ برابری سرانه ارائه خدمات شهری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در عالی‌شهر ادامه داد: بیمارستان عالی‌شهر یکی از طرح‌های مهم این شهر است که افتتاح آن می‌تواند نقش مهمی در بخش خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی و حاد تنفسی داشته باشد.

استاندار بوشهر در همین زمینه اشاره کرد که، ظرفیت تخت‌های بستری مراکز درمانی در ۴ سال گذشته ۹۰ درصد و تخت‌های مراقبت‌های ویژه ۲.۶ برابر افزایش یافته است.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این باره گفت: ۹۵۰ تخت بیمارستانی در استان در مدت ۸ سال به هزار و ۷۵۰ تخت و تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه از ۹۰ به ۲۶۲ تخت رسیده است.

ایرج بیژنی از آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی خبر داد و افزود: این خوابگاه در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۹ میلیارد تومان در ۱۸ ماه ساخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر هم با اشاره به بهره‌برداری از ۶ طرح در حوزه گردشگری، بیان کرد: این طرح‌ها شامل سفره‌خانه سنتی، هتل آپارتمان، دفتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه بوم‌گردی است که با اعتباری افزون بر ۳۲.۷ میلیارد تومان اجرا شده‌اند.

محمد حسین ارسطوزاده ادامه داد: با فعالیت این مراکز به طور مستقیم برای ۴۶ نفر شغل ایجاد می‌شود.

او عنوان کرد: تعداد تخت‌ واحدهای اقامتی در استان بوشهر به ۳ هزار و ۲۰۰ تخت رسیده است.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر به افتتاح واحد تولیدی کیسه بدون بافت پلاستیکی اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸ نفر وارد مدار تولید شد.

صفوی عنوان کرد: تولید فیلم یک لایه معمولی از پلی‌اتیلن را از دیگر تولیدات این واحد است.

افتتاح و آغاز اجرای چند طرح در شهرستان دیر

استاندار بوشهر در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان‌ دیر که به صورت تصویری برگزار شد، از افتتاح ۴۷۴ واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد خبر داد و گفت: امروز در شهرستان دیر ۱۲ واحد مسکونی به مددجویان تحویل شد.

گراوند ادامه داد: امروز ۵ طرح در شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و ساخت ۱۲ واحد مسکونی کارکنان بیمارستان دیر با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر هم از افتتاح ۲ زمین چمن مصنوعی در روستاهای اولی جنوبی و جبرانی با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال خبر داد و گفت: سرانه فضای ورزشی در این شهرستان یک متر و ۲۰ سانتیمتر مربع است که خوب است.

احمد بهروزیان‌فرد افزود: در ۲ سال ۶ طرح ورزشی در دیر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر نیز عنوان کرد: در قالب تفاهم‌نامه کمیته امداد و استانداری بوشهر هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان ساخته و تحویل شده است.

محمدرضا میری افزود: در قالب تفاهم‌نامه دوم نیز ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی طراحی شده که در هفته دولت امسال ۴۷۴ واحد مسکونی تحویل مددجویان می‌شود.

او  زیربنای هر واحد مسکونی را ۵۰ مترمربع و هزینه ساخت آن را ۱۰۸ میلیون تومان دانست و بیان کرد: سهمیه شهرستان دیر ۵۵ واحد مسکونی است که ۱۲ واحد آن امروز افتتاح شد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: ۲ قطعه جاده در شهرستان دیر با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان در نخستین روز از هفته دولت زیر بار ترافیک رفت.

حمیدرضا علم از اجرای طرح راهداری در جاده ساحلی بوشهر به دیر خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تصادفات و تلفات در این جاده، طرح تعریض و حذف نقاط حادثه‌خیز مسیر بردخون تا دیر اجرا شده است.

او  با اشاره به اجرای طرح راهداری به طول ۱۶ کیلومتر در آبدان، جاده جاشک را یکی از نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و افزود: این جاده به طول ۱۸ کیلومتر در مرحله ساخت ابنیه فنی و پل است.

فرماندار دیر هم گفت: ۳۹ طرح به مناسبت هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۵۸.۳ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد.

کریم علی‌حسنی بیان کرد: به مناسبت هفته دولت اجرای ۸ طرح با اعتبار ۱۲.۵ میلیارد تومان هم آغاز شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.