مدارس شبانه‌روزی سدی در برابر ترک تحصیل

کارشناس مدارس نمونه‌دولتی و شبانه‌روزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ایجاد مدارس شبانه‌روزی و اداره کردن آن‌ها توسط خیران می‌تواند مانع از ترک تحصیل و مهاجرت بی‌رویه به شهر‌ها شود.

 فاطمه یوسفیان کارشناس مدارس نمونه‌دولتی و شبانه‌روزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: در استان ۵۸ واحد شبانه‌روزی ایجاد شده است که ۲۱ واحد آن دوره اول و ۳۷ واحد متوسطه هستند. همچنین ۱۹ مدرسه در شاخه نظری و ۱۸ مدرسه در شاخه فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش مشغول فعالیت هستند.

او افزود: نزدیک به ۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند که کمتر از یک سوم آن‌ها در دوره اول قرار دارند.

کارشناس مدارس نمونه‌دولتی و شبانه‌روزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: تفاوت این مدارس با مدارس معمولی فضای غیر آموزشی آن است که شامل آشپزخانه، غذاخوری، خوابگاه و انبار تجهیزات غذایی است و از نظر فضای آموزشی مانند سایر مدارس دارای امکاناتی مانند کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه هستند.

یوسفیان اظهار کرد: در سال‌های قبل حضور خیران بیشتر بود، اما اکنون بیشترین کمک آن‌ها مدرسه یاری و شامل تامین تغذیه و تغییرات جزئی ساختمان است.

او اضافه کرد: دانش‌آموزان این آموزشگاه‌ها از مناطق محروم و عشایر هستند و با توجه به دوری آن‌ها از خانواده‌ها امیدواریم بتوانیم با اختصاص مشاور تربیتی کمبود عاطفی که ناشی از دوری است را برطرف کنیم.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار